ترامپ:

بایدن نمی‌تواند رئیس جمهور شود

صافی نیوز / دونالد ترامپ بار دیگر به تقلب در انتخابات ماه نوامبر اشاره و تاکید کرد در صورت تایید تخلفات، جو بایدن نمی‌تواند رئیس جمهور شود.

به گزارش صافی به نقل از صدا و سیما، ترامپ اعلام کرد اگر درباره تقلب حق با ما باشد، جو بایدن نمی‌تواند رئیس جمهور شود. در مورد صد‌ها هزار رای صحبت می‌کنیم. از اعدادی صحبت می‌کنیم که هیچ کس قبلا ندیده است.
وی افزود قبلا می‌گفتیم روز انتخابات اما اکنون روزها، هفته‌ها و ماه‌های انتخابات را داریم و اتفاقات بد بسیاری در این دوره زمانی مضحک رخ داده است.
ترامپ پیشتر اعلام کرده بود سیستم انتخاباتی آمریکا مورد حمله قرار گرفته است و رقبای وی تلاش می‌کنند هرچه وی در دوره ریاست جمهوری اش انجام داده، تغییر دهند.
هرچند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، رسانه‌های مهم آمریکایی جو بایدن نامزد دموکرات را به عنوان پیروز انتخابات اعلام کرده اند. این درحالیست که ترامپ با اشاره به تخلفات متعدد از پذیرش آن خودداری می‌کند.
کارزار انتخاباتی ترامپ متعهد شده است با استناد به چندین تخلف در ایالت‌های کلیدی، برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات به دیوان عالی مراجعه کند.
در بیانیه کارزار انتخاباتی ترامپ آمده است پس از اعلام ویلیام بار دادستان کل آمریکا درباره پیدا نشدن شواهد تقلب گسترده از سوی بازرسان، وزارت دادگستری آمریکا توجهی به مدارک و شواهد آن‌ها نکرده است.
نتیجه رسمی و نهایی انتخابات آمریکا ۱۴ دسامبر(۲۴ آذر) با رای الکترال کالج مشخص می‌شود.

انتهای خبر/