رأی پستی در نظام انتخاباتی آمریکا چیست؟

صافی نیوز / شیوه رأی غیرحضوری و یا غیابی به چالشی مهم در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بدل شده، به نحوی که با زیر سؤال بردن این شیوه رأی‌گیری از سوی دونالد ترامپ،که ظاهراً تا اینجای کار انتخابات را باخته، وقوع تنش‌ و تشدید آشوب‌های خیابانی را موجب شده است.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سوم نوامبر،برابر ۱۳ آبان برگزار شد. اگرچه در اکثر ایالت‌ها نتایج اعلام شده اما شمارش آرا در چهار ایالت هنوز ادامه دارد و این موضوع به چالشی جدی در این کشور بدل شده است.
آرای باقی مانده جزو رأی‌هایی است که شهروندان این کشور به صورت غیرحضوری و از طریق پستی برای حوزه‌ها و مراکز رأی گیری ارسال کرده‌اند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوریآمریکا بسیار پیش از شروع انتخابات این شیوه رأی‌گیری را زیر سؤال برد و در مورد احتمال تقلب در آن هشدار می‌داد. اکنون جامعه آمریکا دو قطبی شده و تنش‌ها لحظه به لحظه بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود.
در این شرایط سؤالی که ممکن است ذهن مردم سایر نقاط جهان و از جمله ایران را به خود مشغول کرده باشد این است که اساساً نظام رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری  در ایالات متحده آمریکا چگونه است؟

انتهای خبر/