شبستری:

رئیس مجلس باید بتواند مجلس را اداره کند

صافی نیوز / حجت الاسلام والمسلمین محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره شاخصه‌های رئیس مجلس یازدهم گفت: این شخص علاوه بر تعهد باید مدیریت لازم و شرح صدر داشته باشد، زیرا ۲۸۰ نماینده در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که هرکدام افکار، سلایق و اخلاق‌های مختلفی دارند.

او ادامه داد: همچنین رئیس مجلس باید بتواند جواب‌گوی نماینده‌ها باشد و بتواند در مقاطعی این‌ها را اداره کند و از نظر سیاسی هم باید بلوغ سیاسی داشته باشد و در مسائل روز که پیش می‌آید بتواند سخنرانی قبل از دستور را که معمولا روسای مجلس دارند را رصد کرده و به تناسب آن ایام صحبت کند و از همه این‌ها بالاتر این است که گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب باشد و از رهنمود‌های ایشان استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین شبستری افزود: برای مثال زمانی که رئیس مجلس خدمت مقام معظم رهبری مشرف می‌شود و ایشان رهنمود‌هایی به مجلس می‌دهند که رئیس مجلس باید در خطی که ایشان نشان داده عمل کند و این‌ها جزو شرایطی است غیر از شرایط عامه که رجل سیاسی باید داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در برخی از روایات هم آمده هرکس ده نفر را بخواهد اداره کند باید عقل ده نفر را داشته باشد و در رئیس مجلس هم باید این ویژگی‌ها وجود داشته باشد یعنی وجود تدبیر ، هوش ،هوشیاری، عقل و مدیریت .

انتهای خبر/