روغن آرگان برای پوست معجزه می‌کند

صافی نیوز/ تاثیر شگرف روغن آرگان بر سلامت پوست و مو سبب شده تا لقب طلای مایع به این روغن جادویی و شگفت‌انگیز داده شود. فارغ از تاثیر شامپو حاوی روغن آرگان بر سلامت موها، این روغن بی‌نظیر سرشار از اسیدهای چربی مثل اسید لینولئیک، ویتامین E و ویتامین A و اسید چرب امگا ۶ برای سلامت پوست است. به این ترتیب روغن آرگان یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است که می‌تواند اکسیژن‌رسانی درون‌سلولی را افرایش دهد. اگر این روغن به روش صحیح و اصولی استخراج شود در مقابل اکسید شدن بسیار مقام‌تر از روغن زیتون است. روغن آرگان اصل خواص شگفت‌انگیزی برای جوان ماندن و زیبایی پوست و مو دارد. پیش از این در اینجا به طور کامل در مورد خواص شگفت‌انگیز روغن آرگان گفته‌ایم. برخی از فواید شگفت‌انگیز روغن آرگان برای سلامت پوست صورت و مو عبارتند از:

*مرطوب کننده پوست و مو
روغن آرگان سرشار از ویتامین‌های A و E است و  یک ضدچروک عالی برای دور چشم و پوست صورت به شمار می‌رود. پیش از آن‌که در مورد خواص شامپو حاوی روغن آرگان برای سلامت موها صحبت کنیم بد نیست با برخی از خواص بی‌نظیر روغن آرگان در سلامت، جوانی و زیبایی پوست صورت و بدن آشنا شوید:
*تونر و پاک کننده پوست
چند قطره روغن آرگان به مایع تونر صورت اضافه کرده و پوست صورت و گردن را با آن از آلودگی‌ها پاک کنید. حتی از روغن آرگان به عنوان پاک کننده آرایش صورت هم می‌توانید استفاده کنید.
*اسکراب طبیعی برای صورت و بدن
جهت شادابی و رفع چین و چروک‌های پوست می‌توانید دو قطره روغن آرگان را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای مخلوط کنید و یک اسکراب صورت و بدن طبیعی بسازید.
*برطرف کننده جوش و جای جوش
روغن آرگان سطح «سبوم» را در پوست‌های چرب کاهش می‌دهد و به این ترتیب مانع جوش زدن به خصوص در سنین دهه ۳۰ و ۴۰ زندگی می‌شود. می‌توانید برای گرفتن نتیجه بهتر یک قطره روغن آرگان را با دو قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و روی پوست صورت بمالید. جوش‌های دهه ۳۰ و ۴۰ زندگی معمولا به سختی درمان می‌شوند اما با این روش می‌توانید تا حد زیادی جلوی جوش زدن را بگیرید و جای جوش‌ها را کمرنگ کنید.
علاوه بر این از روغن آرگان به عنوان درمانی برای ترک‌های پوست ناشی از بارداری و چاق و لاغر شدن‌های مکرر، درمان ترک‌های پوست کف پا، افترشیو، برق لب، استحکام و تقویت ناخن‌ها استفاده کنید.

انتهای خبر/