بایدن:

زمستان تاریکی پیش روی آمریکاست

صافی نیوز / رئیس جمهور منتخب آمریکا از گسترش شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده ابراز نگرانی کرد.

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرگاران جوان، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا گفت: ما یک زمستان تاریک را در رابطه با افزایش شمار بستری‌ها در بیمارستان‌ها به دلیل همه گیری کرونا در پیش رو داریم.

بایدن در دیدار مجازی با شماری از شهرداران آمریکا گفت: من از همه شما به خاطر ملحق شدن به برنامه ما تشکر می‌کنم. شما شهروندان و جوامع خود را در برابر این همه گیری کرونا ایمن نگه می‌دارید. همه شما در خط مقدم مبارزه با این همه گیری هستید. ما جشن شکرگذاری را پیش رو داریم. ما یک زمستان تاریک را در رابطه با افزایش شمار بستری‌ها در بیمارستان‌ها داریم.

وی افزود: مسئولیت سنگینی بر دوش شما است. من به شما می‌گویم که همه شما حمایت رئیس جمهور آمریکا و تمامی جوامع را خواهید داشت. همه آمریکایی‌ها شایستگی رئیس جمهوری را دارند که شریک واقعی آن‌ها باشد. ما در رابطه با توزیع واکسن با چالش‌هایی روبرو هستیم. این واکسن باید ایمن باشد. ما باید در زمینه استفاده از ماسک و آزمایش گیری اقدامات بیشتری انجام دهیم. ما همچنین باید سرمایه گذاری بیشتری در بخش درمانی و بهداشتی انجام دهیم.

باید تصریح کرد: ما باید نیاز‌های بهداشتی کشورمان را تامین کنیم. ما همچنین چالش‌های دیگری در بخش‌های تغییرات آب و هوایی، عدالت کیفری و خانواده‌های نیازمند داریم. ما باید شکاف‌های موجود را پرکنیم. این موضوع به حمایت همه شما نیازمند است. ما باید به عنوان یک کشور متحد در کنار هم جمع شویم. این موضوع بسیار مهمی است.

در این دیدار کامالا هریس، معاون بایدن هم گفت: مسئولیت زیادی بر عهده شما است. من از همه شما می‌خواهم که از اقدامات جو بایدن پیروی کنید.

آمریکا بدترین آمار مربوط به مبتلایان و قربانیان کرونا را در جهان دارد. تاکنون بیش از ۱۲ میلیون و ۴۲۰ هزار تن در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند. از این میان، بیش از ۲۵۷ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

انتهای خبر/