شفاف سازی سخنگوی طرح حمایت معیشتی

صافی نیوز / سخنگوی طرح حمایت معیشتی کرونا وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: ۳۴ میلیون فرد دارای اولویت انتخاب و مشمول شده‌اند.

به گزارش صافی به نقل از خبرآنلاین، حسین میرزایی در خصوص جمعیت مشمول دریافت یارانه سوم از نوع صد هزار تومانی و ۱۲۰ هزار تومانی گفت: ما وضعیت افراد را از حیث شاخص های مختلف مرتب رصد می کنیم و با ۶۰ نهاد داده‌ای در ارتباط هستیم. اما اطلاعات به ما نشان داد افراد فاقد درآمد ثابت، بیشترین آسیب را دیده‌اند. کسانی را داریم که ذیل قانون کار مشغول به کار هستند ولی حتی همین بیمه را هم ندارند و از نظر شاخص های بانکی در وضعیت پایینتری قرار دارند. اینها باید حمایت معیشتی می گرفتند و در اولویت بودند.

 وی گفت: شاخص‌ها تنظیم شد و ۳۴ میلیون نفر به عنوان افراد مشمول یارانه جدید تعیین شدند. از جمله ویژگی های مشمولان این موارد بود: خانوارهایی که هیچ‌یک از اعضای آن‌ها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند. کارکنان بخش دولتی، نیمه‌دولتی، عمومی، بخش خصوصی و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی که دریافتی ماهیانه دارند و به نحوی شاغل یا بازنشسته محسوب می‌شوند، در زمره این گروه نیستند. خانوارهایی که هیچ‌یک از اعضای آنها بیمه‌پرداز نباشند. بر اساس بررسی شاخص‌های بانکی اعضای خانوار توسط بانک مرکزی، در زمره دهک‌های پایین هستند. خانوارهایی که در گروه مشمولان طرح حمایت معیشتی باشند.

وی ادامه داد: از آن طرف در گروه معیشت بگیران هم نیمی بهره‌مند نشده اند. علاقه مند بودیم مبلغ بیشتری اختصاص می‌یافت اما این اتفاق نیفتاد. این ۳۴ میلیون نفر فاقد درآمد ثابت هستند، یعنی کارمندان دولت و بازنشسته ها، بیمه پردازها، تحت پوششین بیمه های اجباری تامین اجتماعی و بیمه های خویش فرما (با یک استثنا) مشمول نمی‌شوند.

میرزایی ادامه داد: از این ۳۴ میلیون نفر، نزدیک به ۹ میلیون تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودند. ۲۵ میلیون نفر یارانه حمایت معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی و سه میلیون و ۱۱ هزار و ۷۶ خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ( هشت میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۳۱ نفر) یارانه حمایت معیشتی ۱۲۰ هزار تومانی را دریافت کرده‌اند.

انتهای خبر/