علت واریز نشدن پول سهام عدالت توسط بانک ها

صافی نیوز / سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت با بیان اینکه ۷۰ درصد سفارش‌های ثبت شده در بانکها برای فروش سهام عدالت به انجام رسیده است، گفت: ۹۰۰ میلیاردتومان سفارش فروش سهام عدالت در بانکها ثبت شده است.

به گزارش صافی به نقل از مهر، حسین فهیمی درباره وضعیت فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها، گفت: از بین ۹۰۰ میلیارد تومان ثبت سفارش فروش سهام عدالت تا آخر وقت دوشنبه ۱۹ خرداد، ۶۲۳ میلیارد تومان به فروش رفته بود.

وی در پاسخ به این سوال که این پول‌ها چه زمانی به حساب سهامداران واریز می‌شود، گفت: بخشی از این سهام به این علت که کارگزار باید شرایط بازار را بسنجد، باعث ضرر و زیان عرضه کننده نشود، حواسش به ناظر باشد و با در نظر گرفتن تمام شرایط مانند یک خلبان هواپیما تصمیم بگیرد که به چه نحوی و چه زمانی سهام را بفروشد، هنوز به فروش نرفته است. در هر صورت این سهام باقیمانده نیز به فروش می‌رود و به تدریج به حساب سهامداران واریز می‌شود.

فهیمی ادامه داد: بنابراین علت عدم واریز وجه سهام عدالت برای برخی از سهامداران این است که اولاً بخشی از این سهام هنوز به فروش نرفته است، دوماً روزی که بانک، سهام عدالت مردم را بفروشد، فردای آن روز پول را واریز می‌کند.

وی درباره زمان واریز وجه از طریق کارگزاری‌ها نیز گفت: اگر کسی از طریق کارگزاری بورس، سهام عدالت خود را به فروش برساند، کارگزاری دو روز بعد از فروش سهام پول را واریز می‌کند.

سخنگوی سهام عدالت در پاسخ به این سوال که چرا در سامانه سهام عدالت، به سهامداران به اشتباه پیغام خطای «شماره تلفن همراه نامعتبر است» داده می‌شود، گفت: این مشکل را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای خبر/