ماسک های تضمینی و فوری برای جوان و درخشان شدن پوست

صافی نیوز/ همه دوست دارند پوستی زیبا و درخشان داشته باشند. خیلی از افراد با کمک آرایش و ترفند‌های آرایشی به ظاهری زیباتر و بهتر می‌رسند، اما آیا می‌دانستید که راهکار‌های طبیعی نیز وجود دارند که پوست‌تان را زیبا و درخشان می‌کنند؟

صنایع آرایشی ممکن است راه حل‌هایی به شما پشنهاد بدهند که بتوانید با آن‌ها پوست‌تان را زیباتر کنید، اما همیشه راهکار‌های طبیعی بهتر و سالم‌ترند. مواد شیمیایی موجود در محصولات صنعتی شاید موقتا تاثیر گذار باشند، اما در بلند مدت به پوست‌تان آسیب می‌زنند و ضمنا گرانقیمت نیز هستند.
پس بد نیست با مواد ساده‌ای که در خانه دارید انواع ماسک‌های زیبایی صورت را درست کنید و از نتیجه‌ی آن‌ها لذت ببرید.

ماسک صورت پاپایا:
یک چهارم کاسه پاپایا
یک دوم قاشق چایخوری پودر چوب صندل
یک دوم قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا
گلاب
پاپایا را خرد کنید و پودر چوب صندل و ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. چند قطره گلاب را نیز اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید تا بافتی یکنواخت به دست بیاید. خمیر حاصل را روی صورت‌تان بگذارید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند. صورت‌تان را بشویید و تمیز کنید. دو تا سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.
پاپایا حاوی پاپائین است که می‌تواند مانند بهترین برند‌ها برای درخشان کردن پوست عمل کند. پاپائین از طریق منافذ پوست عمل کرده و لایه برداری عمقی انجام می‌دهد. چوب صندل نیز سلول‌های مرده پوست را برمی‌دارد و به روشن شدن رنگ پوست کمک می‌کند.

ماسک خاک رُس قرمز:
یک قاشق غذاخوری پودر خاک رس قرمز
یک دوم قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال
کمی زردچوبه
یک دوم قاشق چایخوری عسل
گلاب
تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا خمیر به دست بیاید. ماسک حاصل را روی صورت بگذارید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب ولرم ماسک را از صورت‌تان بشویید. صورت را با آب سرد آب بکشید. دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.
خاک رس قرمز، دی اکسید آهن دارد و تمام آلودگی‌هایی را که منافد پوست‌تان را مسدود کرده‌اند و باعث تیرگی پوست‌تان شده‌اند جذب می‌کند. عسل و زردچوبه با فعالیت آنتی اکسیدانی که دارند سبب درخشش پوست می‌شوند. پوست پرتقال نیز خاصیت روشن کنندگی روی پوست دارد و ضمنا لایه بردار نیز هست.

ماسک موز:
نصف موز
یک دوم قاشق چایخوری عسل
یک قاشق چایخوری ماست
چند قطره گلاب
موز را له کنید و سایر مواد را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. ماسک حاصل را ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید. سپس با آب ولرم بشویید. دو بار در هفته این کار را انجام دهید.
موز و عسل منبع سرشار آنتی اکسیدان‌های طبیعی بوده و با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌های پوست آسیب زده و آن را خشک و تیره و چروکیده می‌کنند. موز پوست را مرطوب کرده و از چین و چروک‌های آن می‌کاهد. تاثیر ماسک موز بعد از ۱۵ دقیقه روی پوست کاملا چشمگیر است.
هشدار: اگر به محصولات لبنی آلرژی دارید از ماست صرفنظر کنید.

ماسک جو دوسر:
دو قاشق غذاخوری جو دوسر
یک قاشق چایخوری پودر چوب صندل
گلاب
جو دوسر و چوب صندل و گلاب را با هم ترکیب کرده و خمیر درست کنید. ماسک را روس صورت‌تان بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس با حرکات مالشی به سمت بالا آن را از روی صورت‌تان بردارید. دو بار در هفته این کار را انجام دهید.
جو دوسر در مراقبت از پوست شهرت دارد. جو دوسر می‌تواند طبیعی‌ترین فُرم اسکراب باشد که آنتی اکسیدان‌های مفیدی دارد و پوست را آب رسانی می‌کند. نتیجه‌ی نهایی، صورتی تمیز با پوستی درخشان خواهد بود.

ماسک گوجه فرنگی:
یک عدد گوجه فرنگی کوچک
یک قاشق غذاخوری شکر
گوجه فرنگی را خرد و له کنید و شکر را افزوده و خوب ترکیب نمایید. ماسک را روی صورت و گردن‌تان بگذارید تا ۱۰ دقیقه بماند. سپس نوک انگشتان خود را خیس کرده و صورت را با ضربان ملایمی به مدت چند دقیقه به سمت بالا ماساژ دهید. حالا ماسک را با آب سرد از روی صورت‌تان بشویید. از این ماسک یک روز در میان استفاده کنید و صورت‌تان را بیش از دو بار در هفته لایه برداری نکنید.
شکر و گوجه فرنگی ترکیب مناسبی هستند که پوست را فورا روشن و درخشان می‌کنند. اسید ملایم موجود در گوجه فرنگی، پوست را لایه برداری کرده و pH آن را متعادل می‌کند. در نتیجه رنگ واقعی پوست‌تان با درخشش نمایان می‌شود. بافت دانه دانه‌ای شکر، لایه بردار خوبی برای پوست است و به جریان خون در صورت کمک می‌کند.

ماسک گل سرخ و شیر:
دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل
دو قاشق غذاخوری شیر
چند عدد گلبرگ گل سرخ
همه مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر درست شود. ماسک را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید تا بماند و خشک شود. سپس با آب سرد بشویید. دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.
اینکه گل سرخ ملکه‌ی گل‌هاست بی‌دلیل نیست. گلبرگ‌های زیبای گل سرخ، درخششی طبیعی به پوست‌تان می‌دهند. این گلبرگ‌ها غنی از آنتی اکسیدان هستند که می‌توانند پوست را شاداب و جوان کرده و انعطاف پذیری پوست را تقویت کنند. گلبرگ‌های گل سرخ حاوی ویتامین E هستند و می‌توانند پوست را آب رسانی کرده و رنگ آن را روشن کنند. شیر نیز درخشان کننده و لایه بردار مناسبی برای پوست است، چون اسید لاکتیک دارد.

ماسک بادام:
پنج تا شش عدد بادام
یک تا دو قاشق غذاخوری شیر
بادام‌ها را طی شب در آب بخیسانید. روز بعد بادام‌ها را خرد کرده و در شیر بخیسانید تا کاملا نرم شود. ماسک به دست آمده را روی صورت و گردن خود بگذارید تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس بشویید. دو تا سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید. بادام سرشار از ویتامین E‌است و پوست را شاداب و مرطوب نگه می‌دارد. بادام می‌تواند پوست را به طور طبیعی روشن و تقویت نماید.

ماسک تخم مرغ:
یک عدد سفیده تخم مرغ
یک قاشق غذاخوری آرد نخود
چند قطره آبلیمو
سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید و آرد نخود و آبلیمو را به آن اضافه کنید. ماسک به دست آمده را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بگذارید تا خشک شود. سپس اول با آب ولرم بشویید و بعد با آب سرد آب بکشید. می‌توانید یک قاشق چایخوری عسل نیز به این ماسک اضافه کنید تا برای پوست خشک‌تان مناسب‌تر شود. از این ماسک یک تا دو بار در هفته استفاده کنید.
سفیده تخم مرغ پوست‌تان را فورا سفت و درخشان می‌کند، حفره‌های پوست را می‌بندد و پوست را تقویت می‌نماید.

ماسک خیار:
یک چهارم خیار
یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
خیار را رنده کرده و به شکل خمیری نرم درآورید، ژل آلوئه ورا را به آن اضافه کنید. ترکیب حاصل را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید و سپس با آب بشویید. می‌توانید هر روز یا یک روز در میان از این ماسک استفاده کنید.
ماسک خیار شاداب کننده‌ترین ماسکی است که می‌توانید به کار ببرید. خیار خنک و آرامبخش پوست است و پوست کدر را درخشان می‌کند. ژل آلوئه ورا نیز حاوی مواد مغذی فراوان و آنتی اکسیدان‌هایی است که برای پوست عالی‌اند. پوست شما در عرض تنها چند دقیقه بعد از استفاده از این ماسک، شاداب و درخشان خواهد شد.

روغن نارگیل بکر
روغن نارگیل را کمی گرم کنید و آن را چند دقیقه با حرکات دورانی روی پوست صورت و گردن‌تان ماساژ بدهید. بگذارید طی شب روغن نارگیل روی پوست‌تان بماند. همچنین می‌توانید کمی شکر به روغن نارگیل اضافه کنید تا پوست‌تان را لایه برداری کند. از این راهکار هر شب قبل از خواب استفاده کنید.
روغن نارگیل برای پوست خشک و کدر بهترین راهکار است. روغن نارگیل رطوبت پوست را حفظ می‌کند و اسید‌های چرب ضروری را به پوست می‌رساند. ضمنا ترکیبات فنولیک موجود در روغن نارگیل منجر به فعالیت آنتی اکسیدانی آن شده و پوست را روشن و درخشان می‌کند.

ماسک جوش شیرین:
یک قاشق چایخوری جوش شیرین
یک قاشق چایخوری روغن زیتون بکر
یک دوم قاشق چایخوری عسل
تمام مواد را در کاسه‌ای با هم مخلوط کنید و ترکی حاصل را روی پوست مرطوب صورت و گردن‌تان بگذارید و با حرکات دورانی ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید و خشک کنید و مرطوب کننده بزنید. از این راهکار هفته‌ای یک بار استفاده کنید.
جوش شیرین می‌تواند سلول‌های مرده پوست را بردارد و ضمنا pH پوست‌تان را متعادل کرده، آن را نرم و لطیف نماید و التهاب را تسکین بدهد.

ماسک روغن زیتون:
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک حوله نرم و کوچک
آب گرم
چند قطره از روغن زیتون را روی نوک انگشتان‌تان بریزید و به تمام صورت و گردن‌تان بزنید. دو تا سه دقیقه به صورت دورانی و به سمت بالا ماساژ بدهید، مخصوصا روی قسمت گونه‌ها، بینی و پیشانی. حوله را در آب گرم فرو ببرید، بچلانید و آن را ۳۰ تا ۴۰ ثانیه روی صورت خود بگذارید. دوباره حوله را به آب گرم آغشته کرده و به آرامی چربی روغن زیتون را از صورت‌تان پاک کنید. هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید.
روغن زیتون یک مرطوب کننده‌ی عالی برای پوست است که آن را درخشان نیز می‌کند. فلاوونید‌ها و پلی فنول‌های موجود در روغن زیتون از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌ها محافظت می‌کنند. روغن زیتون می‌تواند سلول‌های پوست را ترمیم کرده و باعث سلامت و شادابی پوست شود.

ماسک چای سبز:
یک قاشق غذاخوری برگ چای سبز
یک فنجان آب
دو قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
یک قاشق چایخوری خامه
برگ‌های چای سبز را در آب بجوشانید و وقتی رنگ دادند چای را صاف کنید. بگذارید خنک شود و سپس دو قاشق چایخوری از آن را در کاسه‌ای بریزید. شکر قهوه‌ای و خامه را اضافه کرده و خوب ترکیب کنید. آن را به تمام صورت‌تان بزنید و به آرامی به صورت دورانی ماساژ بدهید. سپس بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد آب بکشید. یک تا دو بار در هفته این کار را انجام دهید.
برگ‌های چای سبز سرشار از فلاوونید‌ها هستند که به تولید کلاژن در پوست کمک می‌کنند. چای سبز باعث انعطاف پوست و درخشش آن شده و عوارض پیری را خنثی می‌کند.

کپسول‌های روغن جگر ماهی
چند عدد کپسول روغن ماهی را باز کرده و روغن آن را به پوست صورت و گردن‌تان بزنید و یکی دو دقیقه ماساژ بدهید. بگذارید تقریبا ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب و یک شوینده ملایم بشویید. هر روز می‌توانید این کار را انجام دهید.
روغن جگر ماهی سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳، ویتامین A و D و EPA و DHA است. این مواد مغذی پوست را تغذیه کرده، سلول‌های آسیب دیده پوست را ترمیم کرده و به پوست درخششی طبیعی می‌دهند.

ماسک هویج:
چهار تا شش عدد هویج
یک تکه کوچک زنجبیل پوست گرفته شده
آب
زنجبیل و هویج را خرد کنید و آب آن‌ها را بگیرید. مقداری آب به آن اضافه کنید تا رقیق شود و هر روز صبح آن را بنوشید.
آنتی اکسیدان‌های موجود در هویج، بدن را از رادیکال‌های آزاد پاک می‌کنند و این پاکسازی اثرش را روی پوست‌تان نشان می‌دهد. هویج سرشار از بتاکاروتن و ویتامین A است که نه تنها بافت پوست را بهبود می‌دهند بلکه بینایی را نیز تقویت می‌کنند.

ماسک پرتقال:
سه تا چهار عدد پرتقال
نمک
پودر فلفل سیاه
پرتقال‌ها را آب بگیرید و به آن نمک و فلفل سیاه بزنید و بنوشید. هر روز از این نوشیدنی خوشمزه بنوشید.
آب پرتقال بدن را سم زدایی می‌کند و محتوای ویتامین C آن رنگ پوست را روشن کرده و به آن درخشش می‌دهد.

ماسک عسل:
یک قاشق غذاخوری عسل
چند شاخه گل زعفران
شاخه‌های زعفران را به مدت چند دقیقه در عسل قرار دهید و سپس این عسل را به صورت و گردن‌تان بزنید. بعد از ۱۰ دقیقه آب بکشید. سه تا چهار بار در هفته این راهکار را به کار ببرید.
زعفران از دوران باستان برای حفظ درخشش پوست به کار می‌رفته است. آنتی اکسیدان‌های زعفران پوست را سالم نگه داشته و از آن در برابر آسیب‌های نور خورشید محافظت می‌کنند.

چه ویتامین‌هایی به درخشش پوست کمک می‌کنند؟
اولین و مهمترین کاری که می‌توانید برای حفظ سلامت و زیبایی پوست‌تان انجام دهید این است که از درون زیبا باشید. یک بدن سالم باعث می‌شود ذهن و پوست‌تان نیز سالم باشد.
ویتامین A پوست را جوان و شاداب می‌کند و با چین و چروک‌ها می‌جنگد.
ویتامین C تولید کلاژن و بازسازی سلول‌ها را تسهیل کرده و کمک می‌کند پوست‌تان فواید مواد مفید در مرطوب کننده‌هایی که به کار می‌برید را دریافت کند. ویتامین C پوست‌تان را از درون در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌نماید.
ویتامین E پوست‌تان را نرم و ابریشمین می‌کند.
ماساژ دادن پوست با استفاده از روغن‌ها یا کرم‌ها، جریان خون را در سطح پوست تقویت می‌کند، در نتیجه تغذیه‌ی سلول‌های پوست فراهم می‌شود و همچنین مواد مغذی ضروری پوست تامین خواهند شد. ماساژ منظم پوست به سمت بالا و با حرکات دورانی سبب سلامت و درخشش پوست در بلند مدت می‌شود.

بهترین تمرینات برای درخشش پوست
یوگا راهی طبیعی برای حفظ سلامت بدن و روان است. بسیاری از حرکات یوگا به سلامت و شادابی پوست کمک می‌کنند. این باور وجود دارد که یوگا به پیشگیری از پیری پوست و حفظ سلامت آن کمک می‌کند، زیرا جریان خون را تقویت کرده و عضلات را ریلکس می‌کند.
همچنین می‌توانید به طور منظم به پیاده روی بروید یا دوچرخه سواری کنید. وقتی ورزش می‌کنید بدن شما اکسیژن زیادی دریافت می‌کند و مجبور می‌شوید نفس‌های عمیق بکشید. اکسیژن با تشکیل رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. وقتی با ورزش عرق می‌ریزید، کالری‌های اضافی را می‌سوزانید و جریان خون و گوارش را بهبود می‌دهید و پوست‌تان درخشان می‌شود.

آیا نوشیدن آب بیشتر سبب درخشش پوست می‌شود؟
این توصیه را بار‌ها و بار‌ها شنیده‌اید که باید آب کافی بنوشید تا بدن‌تان به خوبی هیدراسیون شود، سم زدایی شود و سیستم آن خوب کار کند. پوست نیاز دارد تا آب کافی دریافت کند و نرم و منعطف باشد. بدون آب کافی پوست‌تان مات و خشک شده و زود پیر می‌شود.

پاکسازی پوست چقدر مهم است؟
روتین مناسب برای پاکسازی پوست کمک می‌کند پوست از آلودگی‌هایی که طی روز بر آن می‌نشینند رها شود. همیشه پاک کننده‌ای را انتخاب کنید که ملایم و با نوع پوست‌تان متناسب باشد. صابون دارای مواد شیمیایی تندی، چون سدیم کربنات است که پوست را خشک کرده و رطوبت آن را از بین می‌برد.

لایه برداری پوست چقدر مهم است؟
لایه برداری پوست باید فورا بعد از پاکسازی پوست باشد. از یک اسکراب ملایم برای پوست صورت‌تان استفاده کنید. دست کم دو بار در هفته از اسکراب استفاده کنید و فراموش نکنید که بعد از لایه برداری حتما مرطوب کننده بزنید. پوستی که لایه برداری نمی‌شود، منافذ آن توسط سلول‌های مرده‌ی پوست مسدود می‌شوند. یک اسکراب خوب می‌تواند این سلول‌های مرده را بزداید و پوست را تشویق به تولید سلول‌های جدید و سالم نماید. ضمنا لایه برداری مناسب پوست ان را درخشان و نرم و جوان می‌کند.
راهکار‌هایی که به شما پیشنهاد کردیم هم به راحتی در خانه تهیه می‌شوند و هم واقعا موثرند. پس از وقت آزادتان برای مراقبت و رسیدگی به پوست‌تان بهره ببرید و حداقل پیش از اینکه سراغ محصولات شیمیایی و صنعتی بروید، راهکار‌های خانگی را امتحان کنید.

انتهای خبر/