وعده ترامپ درباره واکسن کرونا

صافی نیوز / دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا روز جمعه اعلام کرد که کشور به سریع‌ترین وجه ممکن در حال تلاش برای رسیدن به واکسن کروناست و او امیدوار است که این اتفاق تا پایان سال جاری رخ دهد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، او در نشست خبری درباره تحولات مرتبط با کرونا گفت: «بسیار امیدواریم که تا پایان سال جاری و یا پیش از آن به واکسن دست پیدا کنیم. با دیگرانی در خارج برای یافتن واکسن همکاری می‌کنیم و موافقت‌ها برای استفاده از داروهای متعددی به عنوان درمان کووید۱۹ را هم کسب کرده‌ایم.»

ترامپ در ادامه با اشاره به اینکه آزمایش‌ها نتایج مثبتی در پی داشته‌اند، گفت: «به محض اینکه به چیزی دست یابیم، آماده تولید انبوه و سریع آن هستیم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین از اضافه شدن دو دانشمند ویژه به تلاش‌های برای مبارزه با کرونا خبر داد و افزود: «با همکاری پنتاگون، میلیون‌ها دوز از واکسن را تولید خواهیم کرد. همگان در پی یافتن راه‌حلی برای کرونا هستند و کسی به سود فکر نمی‌کند.»

ترامپ با ابراز اطمینان از اینکه آمریکا بحران کرونا را پشت سرخواهد گذاشت، گفت: «بحران کرونا در دوره‌ای فرو خواهد ریخت و ما مدارسمان را باز خواهیم کرد و اقتصاد توان و قدرت خود را بازخواهد یافت.»

او همچنین به به خبرنگاران گفت که دولتش سعی دارد واکسن کرونا را به طور رایگان در اختیار عموم قرار دهد.

وزیر بهداشت آمریکا هم روز جمعه ابراز امیدواری کرد که کشورش پیش از پایان سال ۲۰۲۰ به واکسن کرونا دست یابد.

انتهای خبر/