پاسخ هر سوالی در مورد صافی ژاپنی مو

صافی نیوز/ ریباندینگ مو یکی از روشهای صاف کردن مو است که مو های فر و مجعد را را با ماندگاری بسیار ، صاف می کند .این تکنیک ژاپنی به صافی دائمی مو نیز معروف است. امروزه روش های بسیاری برای صاف کردن و رفع وز ، زبری و خشکی مو وجود دارد که تکنیک ریباندینگ مو یکی از آنها می باشد.

در میان انواع روش های صاف کردن مو کراتینه و ریباندینگ مو ، در میان خانم ها رواج بیشتری دارد . ریباندینگ مو روش جدیدتری نسبت به کراتینه است که علاوه بر حالت نرم و درخشانی که در موهای فر و مجعد ایجاد می کند ، نگهداری موها را ساده تر می کند و در زمان افراد صرفه جویی می نماید.
موهای انسان از آمینواسید ساخته شده است. این پروتئین ها با اتصال به یکدیگر ، ساختار مو را به وجود می آورند که می تواند ، فر ، مجعد یا صاف باشد . ریباندینگ مو با شکستن این پیوندها و بازسازی مجدد آنها ، بر روی ساختار مو تغییراتی ایجاد می کند ، این روش برخلاف بوتاکس مو تنها خاصیت صاف کنندگی دارد و موها را درمان نمی کند.
مواد لازم جهت انجام ریباندینگ مو:
یک بسته ریباندینگ مو
سشوار
اتوی مو با قابلیت تنظیم دما
یک شامپوی ملایم
مدت زمان لازم برای انجام ریباندینگ مو
۳ تا ۸ ساعت بسته به طول موها
روش انجام ریباندینگ مو
موها باید توسط شامپوی ملایم شسته شود ؛ برای شستشو نیازی به نرم کننده نمی باشد.
سپس موها با جریان طبیعی هوا یا سشوار خشک می شوند.
در مرحله بعد ، آرایشگر موها را متناسب با بافت و حجم آنها ، دسته بندی کرده و با گیره پلاستیکی صاف نگه داشته می شود.
موها را به مواد نرم کننده ریباندینگ آغشته می کند .آرایشگر باید مواد را به تمام تارهای مو بمالد.
این ماده نرم کننده باید ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بر روی مو باقی بماند که این زمان بستگی به بافت مو دارد.
پس از این مدت ، موها متناسب با حجم ، بافت و شرایط دیگر ، به مدت ۱۰ تا ۴۰ دقیقه بخار داده می شوند.
سپس موها توسط آرایشگر شسته و کاملا خشک می شود.
یک لوسیون کراتین به موها مالیده می شود و بعد با اتوی موی سرامیکی با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد ، موها صاف می گردند.
از یک خنثی کننده برای محافظت از پیوندهای مو به مدت ۳۰ ثانیه استفاده می شود.
موها با آب سرد شستشو داده شده و آبکشی می شود.
در مرحله آخر موها سشوار می شود و یک سرم به موها زده می شود و دوباره صاف می شوند.
مزایای ریباندینگ مو
تکنیک ریباندینگ مو به خاطر مزایای متعددی که دارد، محبوبیت بسیاری دارد . برخی از مزایای ریباندینگ مو شامل مواردی است که در ادامه دنیای مد نمناک توضیح داده ایم :
کاهش وز مو
اغلب خانمها ، وز بودن موهای خود را دوست ندارند .بسیاری از خانمها به دلیل عدم آبرسانی مناسب موها ، استفده از رنگ های شیمیایی و یا زمینه ژنتیکی دارای موهای وز هستند که ظاهری ناخوشایند برای موها می باشد . تکنیک ریباندینگ مو بدون استفاده از هیچ وسیله یا صاف کننده ای ، موهای وز را صاف و نرم می کند.
حالت دهی آسان
اگر از آن دسته افرادی هستید که برای حالت دادن و آرایش موهای خود قبل از رفتن به مراسم همیشه مشکل دارید ، ریباندینگ مو بهترین روش برای موهای شم است ، زیرا لازم نیست تا زمان و هزنه اضافی برای آرایش موهای خود انجام دهید.
عدم نیاز به صاف کننده های مو
اغلب کسانی که موهای صاف و براق را دوست دارند از انواع و اقسام وسایل مانند اتو مو برای صاف شدن موهای خود استفاده می کنند استفاد مدام از اتوی مو ، آسیب زیادی به تارهای مو واد می کند . این وسایل با حرارت زیاد موهای شما را صاف می کنند که منجر به خشکی و آسیب های متعدد در موها می شود . پس از ریباندینگ کردن موها دیگر به این وسایل نیازی ندارید.
ایجاد ظاهری جذاب و براق در موها
اگر موهای براق و صاف را دوست دارید ، ریباندینگ این زیبایی را در موهای شما ایجاد می کند . ماندگاری صاف و نرم شدن موها پس از ریباندینگ ، بسیار طولانی است.
چگونه از موهای ریباندینگ شده مراقبت کنیم؟
نکات مراقبتی پس از ریباندینگ را جدی بگیرید تا زمان و هزینه ای را که صرف انجام آن کرده اید از بین نرود.
عدم شستشوی موها تا ۷۲ ساعت بعد
مهمترین موردی که باید پس از ریباندینگ موها به آن توجه کنید این است که موهای شما تا ۷۲ ساعت بعد نباید به هیچ وجه خیس شود ، زیرا ۷۲ ساعت زمان نیاز است تا موها به ساختار جدید خود عادت کنند . قبل از ریباندینگ موهای خود را بشوئید تا پس از آن به مدت ۳ روز نیازی به شستشوی موها نباشد.
آزاد گذاشتن موها
موها را با کش و سنجاق نبندید و آنها را پشت گوش نیندازید . هر وسیله ای که برای نگه داشتن موها استفاده می کنید ، روی موهای شما چین می اندازد و موها را از حالت صاف و یکدست بودن خارج می کند.
استفاده از دوش آب سرد
آب سرد به محکم شدن ساقه موها کمک میکندو با ایجاد رطوبت کمتر و در نتیجه آسیب رساندن کمتر از موها محافظت می نماید . دوش آب سرد علاوه بر نرمی و حفظ سلامت موها ، موجب درخشندگی موها نیز می شود . برخی افراد نمی توانند دوش آب سرد را تحمل کنند ، به جای آن می توانند ازز دوش ولرم استفاده کنند . دوش آب داغ به موها آسیب می زند.
استفاده از نرم کننده ها
پس از سه روز اول موهای خود را با استفاده از شامپویی ملایم با فرمول مخصوص موهای درمان شده شستشو دهید و سپس با مقداری نرم کننده ، موهای خود را به آرامی ماساژ دهید . پس از گذشت چند دقیقه ، موهای شما کاملا مرطوب می شود.
کوتاه کردن موها به طور مداوم
هر کاری که بر روی موها انجام شود ، کم یا زیاد به موها آسیب می زند . ریباندینگ نیز تا حدودی به موها آسیب وارد می کند و موجب موخوره می شود . هر ۶ تا ۸ هفته یکبار موهای خود را کوتاه کنید تا با افزایش طول موها ، آسیب بیشتری به موها وارد نشود.
از حرارت برای مدل دادن موها استفاده نکنید
موهای خود را با ریباندینگ صاف کرده اید ، اما اگر نمی توانید استفاده از سشوار و حالت دادن به موها را کنار بگذارید از دمی خنک آن استفاده کنید ، زیرا حرارت و گرما آسیب بیشتری به موها می زند.
شستشوی بیش از اندازه موها ممنوع!
موهای شما به اندازه ای رطوبت نیاز دارد که قادر به دریافت آن باشد . برای حفظ سلامت موها ، تعداد دفعات شستشوی موها را کم کرده و به ۱ تا دو بار در هفته برسانید . همچنین از شامپوی مخصوص موهای خشک برای بیشتر کردن فاصله استحمام ، استفاده کنید.
دور ماندن از باران
اگر موهای شما در باران خیس شد ، با رسیدن به منزل ، دوش بگیرید تا آلاینده ها و نمک موجود در آب باران که برای موها ضرر دارد ، آسیبی به موها وارد نکند.
رنگ نکردن موها
بعد از هر روش و درمان ، رسیدگی و آرایش موها که شامل رنگ کردن موها می شود ، برای موها دردسر ایجاد می کند . تا ۶ ماه نیازی نیست تا کار خاصی بر روی موها انجام دهید .برای رسیدگی به موهایتان از روشی جایگزین و ملایم تر استفاده کنید.
خوابیدن با موهای صاف
هنگام خوابیدن طوری باشید که حالت موهای شما تغییر زیادی نکند.
تمیز نگه داشتن پوست سر
به پوست موی سر خود ، اهمیت زیادی بدهید . پوست سر ناسالم با فولیکول های مسدود شده مشکلاتی مانند شوره سر و ریزش مو را به وجود می آورد . برای پیشگیری از این مسئله ، به طور مرتب پوست سر را با روغن داغ ماساژ دهید و با شامپوئی موثر موهای خود را بشویید.
محافظت از موها
برای حفاظت از موها ، روسری، کلاه و چتر بهترین انتخاب می باشد تا موها در برابر عوامل محیطی مانند باران ، آلودگی و اشعه های UV آفتاب در امان باشد.
توجه به رژیم غذایی
سلامت موها بیش از آنچه که روی موها اعمال می کنید به آنچه در بدن شما می گذرد، بستگی دارد . با اینکه برای سلامت موها ، درمانهای موضعی اهمیت زیادی دارند ، اما رژیم غذایی متعادل ، برای سلامت موها از همان ریشه بسیار مهم است.
محصولاتی که باید بعد از ریباندینگ کردن موها ، برای مراقبت و حفظ مدل جدید مو استفاده شود :
شامپو
شامپوهایی را خریداری کنید که دارای برچسب هایی مثل “برای موهای درمان شده با مواد شیمیایی” باشند. البته این شامپوها کمی گرانتر هستند ام نیاز موهای درمان شده شما را تامین کرده و به حفظ مدل موی شما در عین بهبود سلامت موهایتان کمک میکند. این نوع شامپوها دارای پروتئین هایی است که ممکن است طی روند ریباندینگ ، در موها از بین رفته باشد.
ماسک مو
از بین بردن و ترمیم مجدد پیوندها در ساختار مو ، به سلامت کلی موها آسیب می زند . موها برای بازسازی و ترمیم مجدد خود به رطوبت و پروتئین نیاز دارند .درمان موها با پروتئین و نرم کننده های غلیظ علاوه بر کمک به درمان موها ، آسیب های موجود را نیز از بین می برد.
شانه های دندانه پهن
با وجود آسیب پذیر بودن موها ،استفاده از یک شانه دندانه پهن ضرورت دارد. شانه های دندانه پهن ، از شکستگی موها جلوگیری می کند و دیگر نیازی به نگرانی درباره موهای رها شده در باد باشد . علاوه بر این از شانه کردن موهای خیس ، خودداری کنید.
نرم کننده
بعد از ریباندینگ ، نرم کردن موها مشکل است زیرا موها خشک می شوند و نیاز بسیاری به رطوبت دارند.
نرم کننده های بدون نیاز به آبکشی و سرمها
برخی از انواع نرم کننده ها که به آبکشی نیازی ندارند و سرما ها با ایجاد مانعی دور ساقه مو از به هدر رفتن رطوبت پیشگیری می کنند . علاوه بر این از موها در برابر عوامل محیطی محافظت می نمایند.
روغن ها
همانطور که در دنیای مد نمناک گفته ایم استفاده از روغن و رسیدگی مرتب به موها برای کمک به بازگرداندن سلامت موها اهمیت بسیاری دارد . روغن نارگیل ، بادام ، زیتون ، آرگان و جوجوبا یا حتی ترکیب آنها برای سلامت موها بسیار مفید می باشند علاوه براین استفاده از ماسک آلوئه ورا به سلامت موها کمک بسیاری می نماید . ماساژ سر و موها با روغن برای ایجاد رطوبت ، تغذیه موها ، افزایش و بهبود سلامت پوست سر بسیار موثر است.
ریباندینگ برای چه افرادی مناسب است ؟
استفاده از تکنیک ریباندینگ به افرادی توصیه می شود که موهای فر دارند نه موهای حالت دار ، زیرا افرادی که موهای حالت دار دارند بهتر است از روش صافی احیا استفاده کنند . انگیزه های افراد برای صاف شدن موها متفاوت است.
مثلا فردی که موهای حالت دار دارد ، تنها مایل به داشتن موهای صاف ، براق و ابریشمی دارد ، اما افرادی که موهای فر دارند ، دوست دارند که موهای خود را به هر شرایطی صاف کنند . به همین دلیل ریباندینگ برای افرادی مناسب است که مو های فر و بکر دارند یعنی مو ها فاقد رنگ، کراتین و هایلایت باشد.
ریباندینگ یا کراتینه
صاف کردن مو با کراتین احیاء یکی دیگر از روشهای صاف کردن مو است که دارای مزایا و معایبی است . هر دو روش در نهایت برای ترمیم و تقویت و صاف کردن موها استفاده می شود.
تنها فرقی که ریباندینگ با کراتینه دارد این است که روش کراتینه مو هیچ تغییری در ساختار مو ایجاد نمی کند و ۸۰ درصد صافی و ۸۰ درصد احیاء را ضمانت می کند . اما تکنیک ریباندینگ با تغییر و از بین بردن ساختار گوگردی مو باعث صافی مو می شود و ۱۰۰% تضمینی می باشد.
برخی افراد دوست دارند که پس از صاف کردن ، موهای خود را حالت دار و یا دکلره کنند . در این صورت باید از کراتین احیاء کننده مو استفاده کنند. اما دوام این روش حداکثر۶ ماه می باشد.اگر به دنبال روشی ماندگار جهت صاف کردن موهای خود می باشید ، ریباندیگ گزینه مناسبی می باشد.
معایب ریباندینگ مو و عوارض جانبی
در روش ریباندیگ مو، از محصول شیمیایی برای صاف کردن موها استفاده می شود که داشتن عوارض و معایب آن طبیعی است مانند :
نیاز به ترمیم
بعد از ریباندینگ مو نمی توانید موها را به حال خود رها کنید. برای اینکه بافت و لطافت موهای شما مثل روزهای اول حفظ شود، چند وقت یک بار باید موها را ترمیم کنید.
نیاز به مراقبت های بیشتر
پس از انجام ریباندینگ مو، باید از موها مراقبت زیادی شود زیرا ساختار مو ، بیشتر از قبل حساس تر و آسیب پذیرتر می شود. در اولین ماه پس از ریباندیگ نباید موهای خود را گره زده ، خم کرده و یا پشت گوش قرار دهید چرا که به موهای شما آسیب می رسانند.
آسیب رسیدن به پوست سر
گرمای ناشی از استفاده از مواد شیمیایی مختلف در طول انجام ریباندینگ مو امکان آسیب زدن به مو را فراهم می کند ، حتی ممکن است پوست سر بسوزد . این آسیب ممکن است مدت های طولانی زمان برای بهبود نیاز داشته باشد . علاوه بر این اگر ابزار مورد نیاز بیش از اندازه داغ شده باشند و یا بیش از زمان مورد نیاز استفاده شود ، موجب وخیم تر شدن آسیب ها می شود.
قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد
هنگام انجام ریباندینگ ، حرارت زیادی به موهای شما اعمال می شود . همانطور که ذکر شد ، حرارت زیاد به موها آسیب می رساند . مخصوصا اگر چندین بار این روش را تکرار کنید.
ریزش مو
مواد شیمیایی و گاهی سمی مورد استفاده در روش ریباندینگ مو، ممکن است منجر به ریزش مو گردد . بافت موها در اثر ترمیم های زیاد ، بسیار ضعیف می شود و شروع به ریزش می کند.
دائمی بودن
ریباندینگ مو یک روش دائمی و ماندگاری است که غیر قابل بازگشت می باشد . به عبارتی نتاج این روش تا مدت های طولانی ، بر روی موها باقی خواهد ماند و هیچ راه بازگشتی به حالت اولیه موها وجود ندارد.
احتمال بازگشت
حتی با وجود ریباندینگ، احتمال فر شدن و گره خوردن موهای شما وجود دارد ، به خصوص اگر از ابتدا موهای فر شما مدام گره می خورد . به همین دلیل شاید نیاز به تکرار ریباندینگ وجود داشته باشد که هزینه زیادی را باید متقبل شوید.
قیمت ریباندینگ مو
اندازه بلند و قد موها ، قیمت ریباندینگ را تعیین می کند . البته کیفیت مواد به کار رفته و سالن زیبایی که برای انجام این تکنیک انتخاب می کنید ، در قیمت نهایی بسیار موثر است.
پاسخ به سوالات متداول درباره ریباندینگ کردن مو :
۱- ریباندینگ باعث ریزش مو می شود؟
در روشهایی که مواد با ریشه مو در ارتباط است مانند ریباندینگ ، کراتینه ، دکلره و رنگ ، موجب آسیب رسیدن به پوست و ریزش موها می شوند.
۲- آیا ریباندینگ باعث موخوره و خشکی مو می شود؟
به طور یقین می توان گفت که اگر به درستی انجام نشود ، موها دچار خشکی و موخوره خواهند شد . در طول انجام ریباندینگ اگر لایه های مو توسط اتو های مناسب اتو کشی نشوند و یا روش مناسبی برای اتوکشی استفاده نشود ، آسیب زیادی به موها وارد می کند ، زیرا ریباندیگ یکی از روشهای پر شرر و پر خطری است .اما با انجام درست و صحیح ، نتیجه کار بسیار عالی خواهد شد. مثلا در هنگام اتوکشی ، زاویه مو در دست مهم است .اتوکشی زیاد نیز موجب موخوره در انتهای ساقه مو می شود.
۳- آیا ریباندینگ به مو آسیب می زند؟
اگر روش ریباندینگ به طور اصولی و درست انجام نشود ، موها را از بین می برد ، حتی اگر از مواد با کیفیتی استفاده شود . در این شرایط موها وز شده و کنده می شوند . تفاوت این نوع آسیب با ضرری که دکلره بر موها دارد در این است که موه نمی سوزد اما از وسط قطع می شود.
دو نوع ریباندینگ در دنیا وجود دارد . در بسیاری از نقاط دنیا نوعی ریباندینگ انجام می دهند که فقط موهای فر را صاف می کند . در نوع دیگر پس از صاف شدن ، موها حالت ابریشمی پیدا می کند که انجام آن نیاز به تکنیک های بسیار دقیقی دارد.
آیا انجام ریباندینگ در بارداری برای مادر و جنین ضرری ندارد ؟
تا کنون شواهد کافی وجود نداشته است که نشان دهد ، صاف کردن مو با روش ریباندینگ برای مادران باردار و جنین مجاز باشد . اغلب خانمهای باردار از صاف کردن موها با استفاده از مواد شیمیایی تا ۳ ماهه دوم خودداری می نمایند.
همچنین به سفارش بسیاری از کارشناسان ، در دوران بارداری نباید از مواد شیمیایی استفاده کرد ، چرا که موجب تحریک پوست و آسیب به مو می شود . علاوه بر این ، بوع ناشی از مواد شیمیایی موجب سرگیجه و حالت تهوع می شود.
آیا در دوران شیردهی می توان موها را رنگ ، فر یا صاف کرد ؟
تحقیقات اخیر نشان می دهد که رنگ های نیمه دائمی یا دائم برای در تمام دوران بارداری و دوران شیردهی ایمن هستند. بنابراین خانمها هم در دوران بارداری و هم شیردهی می توانند از این مواد شیمیایی استفاده نمایند.
بدن خانمهای شیرده ، مواد شیمیایی را کمتر به خود جذب می کنند و این مواد وارد جریان خون آنها نخواهد شد و. به همین دلیل تهدیدی بر کاهش میزان شیر یا سلامت کودک شیرخوار نخواهد بود.

انتهای خبر/