پامپئو حرف ترامپ را تایید کرد

صافی نیوز / مایک پامپئو به روزنامه واشنگتن پست گفت، دلیل پیشنهادش برای اخراج بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا این بوده که به باور او این مقام مستقل نظارتی به گونه‌ای عمل نمی‌کرده که وضعیت وزارت امور خارجه را بهتر کند.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگویی تلفنی با روزنامه واشنگتن پست اظهار کرد: من پیش رییس جمهور رفتم و برایش روشن کردم که استیو لینیک، بازرس کل وزارت امور خارجه به گونه‌ای عمل نمی‌کند که از او انتظار داریم.

پامپئو افزود: او به کاری که باید برای ارتقا و بهتر کردن ما (وزارت خارجه) انجام دهد، عمل نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، این اظهارات نخستین گفته‌های علنی پامپئو در تایید فشار آوردن به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای اخراج لینیک هستند اما این وزیر مدرکی در اثبات ادعا و انتقاد خود درباره لینیک ارائه نکرد.

گزارش شده است که لینیک در حال انجام تحقیقاتی درباره اتهامات مطرح شده علیه مایک پامپئو مبنی بر سوء استفاده از کارمندان دولتی برای امور شخصی او و همسرش بوده است.

پامپئو اما در گفتگو با واشنگتن پست گفت، تنها از تحقیقاتی مطلع است که لینیک درباره امنیت ملی انجام داده و اطلاعی از تحقیقات او درباره سوء استفاده از کارکنان ندارد.

او به واشنگتن پست گفت: ممکن نیست که توصیه من به رییس جمهور یا این تصمیم (اخراج لینیک) بر مبنای اقدامی برای تلافی هرگونه تحقیقاتی صورت گرفته باشد که در حال انجام بوده یا هم‌اکنون در دست انجام است زیرا من اطلاعی در این باره ندارم و در این باره به من اطلاع داده نشده است. من معمولا چنین تحقیقاتی را در قالب نسخه پیش‌نویس نهایی و ۲۴ یا ۴۸ ساعت پیش از انتشار آن از سوی بازرس کل می‌بینم.

وی افزود: بنابراین امکان ندارد که این اقدامی تلافی‌جویانه باشد.

انتهای خبر/