چراغ سبز کدال به سهامداران

صافی نیوز / بازار سرمایه غیرقابل پیش‌بینی‌تر از آنچه تصور می‌کنیم پیش می‌رود. در حالی که تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کارشناسان راهیابی بایدن به کاخ سفید را به ضرر بورس تهران می‌دانستند اما تنها چند روز پس از انتخابات، معاملات بازار سهام وارد فاز جدیدی شد.

به گزارش صافی، این هفته سومی است که بازار سرمایه روزهای سبزی را می‌گذراند. حرکت مثبت و بدون حاشیه شاخص، ارزش معاملات بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومانی در روز با حضور سهامداران حقیقی همراه با گزارش عملکرد ماهانه ارسالی شرکت‌ها به سامانه کدال این سیگنال را به سرمایه‌گذاران می‌دهد که بازار در حال رسیدن به تعادل است.
 
این در حالی است که در آن سو دیگر وضعیت بازارهای موازی چنگی به دل نمی‌زند. سقوط قیمت دلار از ۳۰ هزارتومان به کانال ۲۳ هزارتومان و ریزش ۳۵ درصدی سکه، کاهش تورم مسکن و قفل کسب و کارها به دنبال موج سوم کرونا پای سرمایه‌گذاران بیشتری را به تالارهای شیشه‌ای باز کرده است. این را تحلیلگران بازار می‌گویند و معتقدند بازار سهام بعد از اصلاح شدید قیمت‌ها سرانجام روی خوش خود را به سرمایه‌گذاران نشان خواهد داد و روند بازار با حرکتی آرام صعودی خواهد شد. برآیند کارشناسان با توجه به گزارش عملکرد آبان ماه شرکت‌ها و صنایع مختلف بورسی از روند رشد سوددهی در این بازار خبر می‌دهد که در نتیجه با کاهش P/ Eنمادهای بورسی و جذابیت قیمت‌ها می‌تواند موجی از امیدواری را به این بازار پرحاشیه بازگرداند.

انتهای خبر/