مجتبی کلباسی,علایم ظهور,کرونا,

مجتبی کلباسی,علایم ظهور,کرونا,

SafiNews Agency

دوشنبه 25 فروردين 1399 - 14:40 شناسه خبر: 2114 بازدید : 185 توسط:

کرونا جزء علایم ظهور است؟

کرونا جزء علایم ظهور است؟

صافی نیوز / رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم درباره اینکه آیا کرونا از علایم ظهور است یا نه، گفت: قطعاً این بیماری جزو علایم حتمی ظهور نیست، جزو علایم غیرحتمی است که پیش از ظهور به معنای عام اتفاق می‌افتد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، حجت الاسلام مجتبی کلباسی در اولین نشست تخصصی و هم‌اندیشی اندیشکده مهدویت و آینده‌پژوهی سازمان بسیج اساتید که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، با طرح این سؤال که آیا این ویروس و بیماری از علایم ظهور قلمداد می‌شود یا خیر، گفت: علایم ظهور دو دسته است یکسری علایم حتمی و قرب ظهور است که بنا به روایات متعدد 5 نشانه و علامت جزو علایم قطعی و قرب ظهور است.

وی با اشاره به 5 نشانه قطعی ظهور، گفت: دسته دوم علایم هم، علایم غیرحتمی و غیرمتقارب با ظهور است، یعنی هم وقوع آن حتمی نیست و ثانیاً نزدیک ظهور نیستند، به این معنی که در بستر آخرالزمان اتفاق می‌افتد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مقطع قبل از ظهور را ما نمی‌دانیم چند سال است. ولی ما باید در تحلیل یک حادثه این چند مورد را مدنظر قرار دهیم اول اینکه تعیین وقت به شکل‌های مختلف به هیچ وجه صورت نگیرد، وقت معین کردن برای ظهور جزو موارد قرمز است که ما نباید به آن ورود کنیم که متأسفانه بارها هم این در تاریخ اتفاق افتاده و نتیجه‌ای جز ضعف اعتقادات و ضربه زدن به اعتقادات نتیجه دیگری برای مردم نداشته است.

حجت الاسلام کلباسی درباره اینکه آیا کرونا از علایم ظهور است یا نه، تأکید کرد: قطعاً این بیماری جزو علایم حتمی ظهور نیست، جزو علایم غیرحتمی است که پیش از ظهور به معنای عام اتفاق می‌افتد.

وی گفت: ما در چند روایت مضمونی داریم که برخی تلاش کردند این را با بیماری کرونا تطبیق دهند و حالا ما باید ببینیم این مضامین قابل تطبیق است یا نیست.

کلباسی خاطرنشان کرد: همه ما در آرزوی ظهور هستیم و تمایل هم داریم این ظهور در همین نزدیکی اتفاق بیفتد اما جریان تاریخ و اراده الهی تابع خاص و علاقه ما نیست، بنابراین اگر ما نفی می‌کنیم یا اثبات می‌کنیم جدای این است که چه اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به روایاتی که درباره ظهور داریم، تصریح کرد: ما روایات را بدون فقه روائی نمی‌توانیم معنا کنیم، باید مجموعه روایت، قرائن، تفصیل‌ها و توصیف‌ها را دید.

کلباسی با اشاره به روایت دیگری ادامه داد: این روایات تطبیقی با بحث کرونا ندارد، البته پیشتر این حادثه حوادث سنگینی در زمین اتفاق افتاده که آنها بیشتر انطباق دارد. بیماری‌هایی که گاهاً باعث قتل‌عام میلیونی مردم می‌شده است، مثل طاعون، وبا و ... در همین جنگ اول جهانی فقط در ایران یک سوم جمعیت کشور به علت بیماری از بین رفتند به گونه‌ای که حتی کسی توان دفن جنازه‌ها را نداشت. در جنگ دوم جهانی هم کشته های زیادی داشته است.

وی تأکید کرد: آمار تصادفات فقط در ایران چیزی حدود 27 تا 28 هزار نفر در سال است و حدود 300 هزار نفر معلول و مجروح و دچار آسیب‌های جسمی داریم آیا این بیشتر با علامت سازگار است یا فوتی‌های مسأله کرونا؟

انتهای پیام/


منبع: فارس

 

تبلیغات