یک جلسه مهم برای انتخاب رئیس آینده مجلس

صافی نیوز / منتخب مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‍شهر در مجلس یازدهم از تشکیل جلسه کاندیداهای ریاست مجلس به دعوت فراکسیون موقت نیروهای انقلاب در اول خرداد خبرداد.

به گزارش صافی، مجتبی رضاخواه در گفتگو با آنا، با اشاره به تشکیل جلسات برای انتخاب هیئت رئیسه مجلس اظهارکرد: تشکیل فراکسیون موقت نیروهای انقلاب، پیش از آغاز به‌کار مجلس یازدهم برای این است که سازوکار فعالیت فراکسیون اصلی را برای انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مجلس فراهم کند.

وی افزود: با همین هدف کارگروه ۱۱ نفره‌ای انتخاب شدند که تلاش دارند مقدمات برگزاری جلسه اول فراکسیون برای انتخاب رئیس مجلس را فراهم کنند.

رضاخواه با تأکید براینکه فرآیند انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مجلس صرفاً از طریق فراکسیون نیروهای انقلاب خواهد بود، گفت: تلاش‌هایی که خارج از مجلس برای دور زدن این فرآیند صورت می‌گیرد به جایی نخواهد رسید، چرا که رای‌دهندگان در فراکسیون نیروهای انقلاب حضور دارند و برگزار کنندگان گعده‌های خارج مجلس افراد محدودی هستند.

عضو کارگروه ۱۱ نفره نیروهای انقلاب برای انتخاب هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه زمانی به وحدت می‌رسیم که کارها از طریق فراکسیون اکثریت مجلس دنبال شود، تصریح کرد: روز پنجشنبه اول خرداد، جلسه‌ای خواهیم داشت که در آن از کاندیداهای ریاست مجلس دعوت کرده‌ایم تا بیایند و خودشان را در فراکسیون موقت نیروهای انقلاب معرفی کنند.

وی ادامه داد: نزیک به ۶۰ نفر از اعضای فراکسیون موقت و همچنین سایر منتخبین در این جلسه حضور خواهند داشت. به دلیل ملاحظات شیوع ویروس کرونا، جلسه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلساتی که به صورت موازی با فراکسیون نیروهای انقلاب برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در همه ادوار گذشته مجلس فراکسیون اکثریت برای تعیین رئیس مجلس تصمیم گرفته است و همه اعضا می‌توانند در این فراکسیون شرکت کنند و نظر دهند.

رضاخواه تصریح کرد: آقایانی که به صورت موازی خارج از مجلس می‌خواهند مسائل مربوط به فراکسیون را دور بزنند و فرآیند دیگری را دنبال می‌کنند هم موفق نخواهند شد؛ چون تعدادشان محدود و انگشت‌شمار است.

وی تأکید کرد: انتخاب رئیس و هیئت رئیسه به افراد خارج از مجلس ارتباطی ندارد و آنان که در این باره صحبت می‌کنند دخالت بی‌جایی دارند که معتقدیم کارشان تأثیری در انتخاب رئیس مجلس یازدهم نخواهد داشت.

انتهای خبر/