زندگی مشترک پس از خیانت چگونه خواهد بود؟

صافی نیوز/ برای پاسخ به این سوال لازم است کل زندگی زناشویی خود را مورد ارزیابی قرار دهیم و به احساسی که همان لحظه دارید فکر نکنید اگر پایه ی اول رابطه را محکم بنا کرده باشید و تا به الان احساسات خوبی را در کنار هم تجربه کرده باشید احتمال ادامه رابطه خوشایند وجود دارد اما اگر همواره رابطه ی پرتنشی را تجربه کرده اید جای امیدواری برای ادامه وجود ندارد.

اما باید مراقب باشید هنگام بازنگری خاطرات با عینک بدبینی به آن ها نگاه نکنیـد و اتفاقـی که ایـن روزها بین تان افتاده موجب تحریف حسی که در کل زندگی به هم داشتید نشود.

اگر این سوال مدام ذهن تان را مشغول کرده که نکند تغییراتی که در همسرم به یکباره ایجاد شد موقتی باشد ؟ نکند مرا گول بزند که با او بمانم؟ پیشنهاد می کنیم عینک بدبینی را کنار بگذارید و به همسرتان فرصت دهید صداقت خود را به شما ثابت کند تا ببینید چند مرده حلاج است؟ اگر در را به رویش ببندید او چطور می تواند به زندگی شما قدم بگذارد و دوباره اعتماد شما را برانگیزاند.

در اینجا پنج شاخص وجود دارد که سرنخ هایی را در خصوص امکان اعتماد دوباره  به دست تان می دهد:

۱) اگر اعتقاد زیربنایی اش در مورد زندگی زناشویی تعهد و اعتمادسازی است احتمال کمتری وجود دارد که دوباره به شما خیانت کند.

۲) این که فرد چندمین بار است که خیانت می کند تا حدی می تواند میزان بازگشت او را به زندگی متعهدانه تعیین کند.

۳) توانایی فرد در ایجاد ارتباطی صریح و به دور از پرده پوشی: آگاهی از نیازها و خواسته های خود و تونایی برخورد مسالمت آمیز و همدلانه  احتمال پایبندی به خانواده را بالا می برد.

۴) توانایی گوش دادن و همدلی کردن: همسرانی که نمی توانند پا را از نیازهای خود فراتر گذاشته و به نیازها و خواسته های شما گوش دهند، بیشتر مستعد خیانت دوباره به شما هستند. آیا همسرتان می تواند: در خصوص ضربه ی عاطفی که به شما وارد کرده از شما دلجویی و شما را درک کند؟ اظهار تاسف کند؟  با وجود اختلاف عقیده، به شما گوش کند.

۵) تمایل به قبول مسئولیت لازم در قبال رابطه نامشروع: تا زمانیکه همسرتان در مورد رابطه نامشروع به شکلی منصفانه قبول مسئولیت نکرده امید شما به داشتن رابطه ای متعهدانه پوشالی است.

۶) اگر فرد به شدت از کاری که انجام داده احساس گناه می کند و بسیار نادم و پشیمان است و برای اثبات قابل اعتماد بودنش حاضر است تن به هر کاری که شما از او می خواهید بدهد ( البته خواسته های منطقی شما)

انتهای خبر/