اذعان ضمنی کاخ سفید به پیروزی بایدن در انتخابات

صافی نیوز / «کیلی مک‌انانی» سخنگوی کاخ سفید به طور ضمنی به پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مقابل «دونالد ترامپ» اعتراف کرد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، او در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» هنگام صحبت درباره انتخابات دور دوم جورجیا برای مشخص شدن تکلیف دو کرسی مجلس سنا که نتیجه آن تکلیف اکثریت سنای آمریکا را روشن خواهد کرد، گفت: اگر ما آن دو کرسی را ببازیم، حدس بزنید چه کسی رأی تعیین‌کننده در این کشور برای دولت ما را می‌دهد؟ او هریس خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، بسیاری این اظهارنظر مک‌انانی را تایید شکست ترامپ در انتخابات سوم نوامبر تلقی کرده‌اند، زیرا او از کاملا هریس، معاون جو بایدن به عنوان شخصی یاد کرده که در صورت مساوی شدن آرا در سنا، رای تعیین‌کننده را ارائه خواهد داد.

انتخابات دور دوم جورجیا قرار است پنجم ژانویه (۱۶ دی) برگزار شود و در صورتی که دو نامزد جمهوری‌خواه، «کلی لوفلر» و «دیوید پردو» نتوانند کرسی‌هاس جورجیا در سنا را تصاحب کنند، نیمی از کرسی‌های سنا به دموکرات‌ها و نیمی به جمهوری‌خواهان (۵۰-۵۰) خواهد رسید که به معنای آن است که معاون رئیس‌جمهور یعنی هریس رای تعیین‌کننده را خواهد داد.

در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که روز سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شد، برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال در مقابل ۲۳۲ رأی ترامپ پیروز شده است. طبق قوانین آمریکا هر یک از نامزدهای انتخاباتی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را به دست بیاورد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شده و مجوز ورود به کاخ سفید را به دست می‌آورد. 

گرچه روند رسمی انتقال قدرت در آمریکا آغاز شده، تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است، مطرح کرده است.  با این حال این شکایت‌ها درباره تقلب گسترده در انتخابات در چند ایالت رد شده‌اند.

انتهای خبر/