افزایش قیمت ها در بازار لوازم خانگی

صافی نیوز / رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران می‌گوید: دو ماه است که به دولت می‌گوییم قیمت لوازم خانگی را مشخص کنید و اگر یله و رهاست بگویید چنین است و اگر قیمت‌ها کنترلی و دستوری باید باشد افراد بگویند که چنین است. متاسفانه هیچ پاسخی در این رابطه به ما داده نشده است.

به گزارش صافی به نقل از آخرین خبر، اخیرا در سامانه ۱۲۴ قیمت لوازم خانگی حدودی تعیین شده است تا به این شکل واحدهای صنفی بتوانند قیمت‌ها را براساس قیمت‌های درج شده متغییر بفروشند. برخی واحدهای تولیدی با ابراز گلایه از این اقدام اخیر سازمان حمایت می‌گویند که با توجه به افزایش میزان دستمزد کارگران، افزایش قیمت دلار و ممنوعیت واردات مواد اولیه چرا باید قیمت‌ها دستوری باشد؟

چرا قیمت لوازم خانگی خارجی گران است؟
در همین حال رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت لوازم خانگی خارجی در بازار گران شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت لوازم خانگی خارجی به دلیل ممنوعیت واردات کالا افزایش یافته است و هر آنچه که در بازار کالا وجود دارد اکثرا کالاها قاچاق است. چنانچه مردم نسبت به قیمت‌ کالاهای لوازم خانگی خارجی گله و شکایت داشته باشند،ما به عنوان مقام مسئول نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم اما نسبت به قاچاق بودن کالا ورود خواهیم کرد.

مرتضی میری به متغییر بودن قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ اشاره کرد و افزود: قیمت لباس‌شویی هفت کیلیویی تولید داخل در این سامانه بین پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا هشت میلیون و ۳۰۰ تومان درج شده است. با این وضعیت مردم در نهایت لباس‌شویی را باید در چه قیمتی خریداری کنند؟ یعنی مردم باید مبنا را بر حداقل قیمت بگذارند یا حداکثر قیمت؟ در گذشته اجناس یک قیمت ثابت و مشخص شده‌ای داشت اما امروز قیمت‌ کالاهای تولید داخل هم مشخص نیست.

قیمت لوازم خانگی باید ۱۵ درصد گران شود
او اظهار کرد: کارخانه‌دارها با ما تماس گرفتند که چرا اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی کاسه داغ‌تر از آش شده است. زمانی که خود سازمان حمایت قیمت‌ها را چنین اعلام کرده واحدهای تولیدی نیز از فروش حداقل قیمت لوازم خانگی صرفه نظر خواهند کرد. دو ماه است که به دولت می‌گوییم قیمت لوازم خانگی را مشخص کنید اگر یله و رهاست بگویید چنین است و اگر قیمت‌ها کنترلی و دستوری باید باشد افراد بگویند که چنین است. متاسفانه هیچ پاسخی در این رابطه به ما داده نشده است. شنبه قرار است سازمان حمایت در این رابطه جلسه‌ای داشته باشیم.

میری درباره آینده قیمت لوازم خانگی داخلی افزود: با توجه به افزایش قیمت دلار، افزایش نرخ دستمزد و مواد اولیه تولید معتقدیم که قیمت لوازم خانگی در سال ۹۹ باید ۱۵ درصد افزایش یابد.

انتهای خبر/