کدخدایی:

این جناح و آن جناح برای شورای نگهبان فرقی ندارد

صافی نیوز / سخنگوی شورای نگهبان در خصوص وظیفه این شورا گفت: وظیفه ما رعایت مُرّ قانون و رعایت بی‌طرفی است و نمی‌توانیم بگوییم این جناح یا آن جناح ارجح‌ است.

به گزارش صافی، آیین تکریم و معارفه سرپرست قدیم و رئیس جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات این استان امروز ۷ بهمن‌ماه با حضور دکتر عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان و همچنین مسئولان ارشد استان فارس همچون نماینده رهبر معظم انقلاب، استاندار و سرپرستان دفاتر ۱۵ گانه دفتر نظارت در سطح استان برگزار شد.
دکتر کدخدایی در این نشست ضمن قدردانی از حضور مسئولان ارشد استان فارس، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی که برای پیروزی انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند و همچنین یاد سردار سرافراز اسلام، سردار دل‌ها، شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده و علمایی نظیر مرحوم آیت‌الله یزدی، آیت‌الله مؤمن، آیت‌الله شاهرودی و آیت‌الله مصباح یزدی که سهم بزرگی در پیروزی نهضت امام و بعد از انقلاب هم سهم بزرگی برای انجام وظایف دینی و تربیت شاگردان داشتند را گرامی داشت.
وی افزود: اگر بگوییم تمام این‌ها را از برکت وجود یک فرد الهی مانند امام خمینی (ره) داریم، اغراق نکرده‌ایم و در واقع این راهی بود که امام راحل برای همه ما ترسیم و چراغی روشن کردند که تبدیل به نهضت و انقلاب اسلامی شد و بعد از آن هم این نظام به لطف خدا و با پشتیبانی مردم، مرز چهل سالگی را پشت سر گذاشت.
سخنگوی شورای نگهبان نگاه امام را یک نگاه راهبردی توصیف کرد که با استفاده از آموزه‌های اسلامی برای ملت ایران ترسیم کردند و سپس ادامه داد: امام راحل مصداق دقیق «مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ» و یک انسان خود ساخته‌ای بودند که همه وجودش برای خداوند بود و با خودسازی که انجام داده بودند، توانست مردم را هدایت کند و نهایتاً وظیفه دینی خویش را انجام دادند و به همین دلیل انقلاب اسلامی مردم ایران یک انقلاب دینی و الهی شد و با آنچه که در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد، متفاوت بود.
وی با بیان اینکه مردم امام خمینی(ره) را باور کردند و همراه ایشان بودند، گفت: قبل از انقلاب اسلامی گروه‌های مختلف مبارز داشتیم که آوازه آنها نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور هم پیچیده بود اما موفقیتی نداشتند. شاید برای امثال ما که جوانان آن دوران هم بودیم، خیلی انگیزه‌های خوبی هم وجود داشت و مبارزه مسلحانه برای جوانان بسیار جاذبه داشت اما امام خمینی هیچ‌گاه مبارزه مسلحانه‌ای را شروع نکردند و تمام تکیه‌شان بر مردم بود و در نهایت هم با حضور مردم و هدایت الهی امام(ره) و راهنمایی صحیح ایشان، انقلاب اسلامی پیروز شد.

انتهای خبر/