بهترین روش اکستنشن مو با مزایا و معایب انواع آن

صافی نیوز/ موهای بلند و پر پشت آرزوی هر فردی است ، به خصوص کسانی که به ظاهر خود اهمیت بیشتری می دهند . شاید برای داشتن چنین موهایی مجبور باشید که چند ماه به صورت مداوم وقت بگذارید اما بعضی از افراد بدون هیچ صبر و درنگی در عرض یک روز، آن را تجربه می کنند.خوشبختانه روش هایی مثل اکستنشن خیلی زود ما را به این موهای زیبا می رساند.

با این کار مو در زودترین زمان به زیباترین حالت خود در می آید. به طور مثال هنر پیشه های هالیوودی که ظاهرا موهایی زیبا و پرپشت دارند اما جالب است بدانید که معمولا از اکستنشن استفاده می کنند و سوال پیش می آید که آیا انجام این کار باعث ریزش موی آن ها نخواهد شد ؟! در این قسمت به برخی از این گونه سوالات در مورد اکستنشن مو پاسخ خواهیم داد.

اکستنشن مو چیست؟
اکستنشن های مو ، موهایی هستند که برای افزایش عمق و حجم موهای طبیعی به آن ها اضافه می شوند و دارای انواع مختلفی هستند که می توان با مشاوره و در نظر گرفتن نوع و جنس مو و هزینه بهترین و مناسب ترین نوع را انتخاب کرد.
این اکستنشن ها کاملا امن و بی خطر هستند و امروزه افراد زیادی در سراسر جهان به این کار روی آورده اند که علت اصلی این اعتماد آن ها مخفی کردن مشکلاتی مانند ریزش مو ، نازکی و ضعیفی تارهای مو و حتی کچلی است.
استفاده از اکستنشن هیچ گونه محدودیت سنی ندارد و افراد در هر سنی قادر به استفاده از آن خواهند بود اما باید به نوع برند ها توجه داشته باشند.

این اکستنشن ها به دو گروه تقسیم بندی می شوند که عبارتند از :
طبیعی :این نوع از موهای واقعی و طبیعی انسان ساخته می شوند.
مصنوعی :این نوع از مو در کارخانه ها تولید خواهند شد.
هر دو نوع دارای مزایا و معایب می باشد.
برخی از مزایای اکستنشن های طبیعی
حالت پذیری و رنگ پذیری بیشتر و بهتری دارند.
دوام و عمر آن ها بیشتر از نوع مصنوعی است.
مو را پر پشت تر نشان می دهند.
زیباتر به نظر می رسند.
به مراقبت و توجه زیادی نیاز ندارند.
برخی معایب اکستنشن های طبیعی
گران تر هستند.
برخی مزایای اکستنشن های مصنوعی
ارزان تر هستند.
برخی معایب اکستنشن های مصنوعی
ممکن است که از روش های غیر بهداشتی برای تولید استفاده شود.
نسبت بع نوع طبیعی عمر و دوام زیادی ندارد.
به مراقبت زیادی نیاز دارند.
در صورت استفاده از سشوار و اتو مو و … احتمال ذوب شدن وجود دارد.

انواع روش های اکستنشن مو:
۱. اکستنشن طبیعی
یکی از بهترین اکستنشن ها که نیاز به مراقبت زیادی ندارد، اکستنشن طبیعی است که از موی طبیعی افراد کوتاه شده و در اختیار ما قرار می گیرد . این اکستنشن ها به راحتی به موی ما وصل می شوند و در مقابل استفاده از مواد شوینده معمولی مو از خود حساسیت نشان نمی دهند . این اکستنشن ها برعکس اکستنشن های دائمی هیچ آسیبی به مو وارد نمی کنند و قابلیت استفاده بالایی دارند.

۲. دوختن
هنر دوختن موی طبیعی با اکستنشن برای طول زیاد، عموما کار هرکسی نیست. اول از همه باید موی فرد بافته شود . سپس این موهای بافته شده را به موی بافت فرد مورد نظر می دوزند . این روش به مدت زمان زیادی نیاز دارد و باید چند ساعت در آرایشگاه بنشینید تا کارتان تمام شود اما نتیجه آن بسیار عالی و طبیعی خواهد بود.

۳. میکرولینک
این تکنیک یکی از طبیعی ترین تکنیک های اکستنشن در کل دنیا محسوب می شود . رنگ های زیادی نیز در این متود به کار می رود و موی اکستنشن به ساقه های موی فرد وصل می شود . این اتصال ممکن است که بعد از مدتی شل شود.
به همین دلیل هر ۳ الی ۴ هفته باید به آرایشگر خود مراجعه کنید تا قسمت های وصل شده را برای شما سفت کند . هزینه آن نیز نسبتا به صرفه است . اگر از از انواع با کیفیت بالای این اکستنشن استفاده کنید، می توانید مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید.

۴. چسب
بعضی از اکستنشن ها نیز با چسب لابلای موی شما می چسبند و مدیریت کردن آنها راحت تر از انواع دیگر است. این پروسه مانند روش های قبلی زمان زیادی نمی برد و حدودا یک ساعت زمان خواهد برد.
اما تفاوت آن این است دفعه بعدی که به سالن مراجعه می کنید، باید آن ها را جدا کنید . اگر به چسب مو حساسیت داشتید، نباید از این روش استفاده کنید.

۵. بوند
اکستنشن بوند تکنیکی است که از چسب های مختلف استفاده می کند و کراتین نیز در آن استفاده می گردد . همچنین حین انجام آن از اتوی مو استفاده می کنند . این اکستنشن ها نسبت به اکستنشن با روش دوخت ، مدت زمان بیشتری مثلا ۶ ماه یا بیشتر ، بسته به میزان مراقبت فرد دوام می آورند.

عوامل مهم در انتخاب اکستنشن مو
برخی از عوامل مهم و کلیدی در انتخاب اکستنشن مناسب مو شامل مواردی است که در ادامه ی این بخش از دنیای مد نمناک گفته ایم :

رنگ مو :
یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب مناسب این است که از اکستنشنی استفاده کنید که نزدیک ترین تن رنگی را با موهای طبیعی شما داشته باشد . انتخاب اکستنشن های روشن یا تیره تر نسبت به موهای خود باعث از بین بردن زیبایی و جلوه مو خواهد شد.

مراقبت درست و صحیح :
برای شستشوی آن ها باید از شامپوهایی استاده کنید که فاقد سولفات و پارابن باشند . اکستنشن های کلیپسی و کلاه گیس ها را باید شب ه از موی طبیعی جدا کرد و در کل برای مدت طولانی روی سر نماند.

قیمت :
قیمت اکستنشن ها بسیار متفاوت است و دقیقا به کیفیتشان و روشی که برای بستن آن ها استفاده می کنند، وابسته می باشد . در نتیجه با توجه به روش مورد نظر و کیفیت موهایی که انتخاب کرده اید ، می توانید قیمت نهایی را مشخص کنید . اکستنشن های بوند معمولا گران ترین نوع هستند، زیرا مدت زمان بیشتری دوام می آورند.

انتخاب بهترین اکستنشن :
اولین نکته برای انتخاب صحیح ، این است که دوام آن ها زیاد باشد . تا حد ممکن از اکستنشن های ارزان استفاده نکنید زیرا زود آسیب خواهند دید.

نوع موی طبیعی :
رنگ موی طبیعی خودتان باید کاملا با اکستنشن تناسب داشته باشد. همچنین باید به جزئیات دیگر موی خود نیز دقت کنید و تا جایی که می توانید کاری کنید تا اکستنشن روی موهای شما بسیار طبیعی به نظر برسد. حتی باید به سایه رنگ موی خود نیز دقت کنید.
اگر موی شما در حالت طبیعی صاف است ، می توانید از هر نوع اکستنشنی استفاده کنید اما اگر موهای ویو یا فر دارید ، بهتر است از روش دوخت یا بوند استفاده کنید که به بافت و استایل موی شما قابلیت نزدیکی بیشتری دارد.

حتما از شامپو و نرم کننده های بسیار ملایم استفاده کنید :
بیش از حد موهای خود را نکنید. مراقب باشید که حین شستشو موهایتان به هم گره نخورد . اگر اکستنشن ها حین شستشو جدا شدند، نگران نباشید . شامپو را بیشتر به ریشه های موی خود بزنید و به آرامی با آب ولرم شستشو دهید و نرم کننده را نیز به انتهای موی خود بزنید.

کیفیت :
معمولا موهای مصنوعی جزء با کیفیت ترین نوع اکستنشن محسوب می شود و هزینه آن نیز نسبت به کیفیتی که دارند، به صرفه می باشد . البته برای این اکستنشن ها نباید از وسیله های گرمازا مثل اتو مو یا سشوار به مقدار زیاد استفاده کنید.
همچنین نمی توانید با آنها به استخر بروید . اگر از این اکستنشن ها خوب مراقبت کنید ، می توانید مدت زمان طولانی تری آن ها را روی سر خود داشته باشید. موی مصنوعی هندی و چینی جزء موهای با کیفیت است و می توانید مدلی را انتخاب کنید که به موی طبیعی خودتان بسیار نزدیک باشد.
اگر از اکستنشن با کیفیت استفاده کرده باشید ، پس نباید نگران مدل مویی باشید که قرار است روی موی خود پیاده کنید . فقط باید کمی ملایم تر با آن رفتار کنید. هنگام براش کردن، موهای اکستنشن شده خود از براش های دندانه پهن استفاده کنید تا شکنندگی در موها اتفاق نبافتد. تعداد دفعات استفاده از اتو، بابلیس و سشوار را کاهش دهید. هنگام سشوار حتما از محافظ گرما استفاده کنید.

سایر نکات برای مراقبت از اکستنشن های مو:
بیش از حد در برابر نور خورشید و آلودگی هوا قرار نگیرید.
برای افزایش عمر اکستنشن رطوبت را از روی آن ها از بین ببرید.
برای مرتب کردن از شانه های دندانه درشت استفاده کنید.
برای حفظ درخشندگی هفته ای یکبار از روغن استفده کنید.
از وسایلی مانند ؛ کلیپس و کش و … زیاد استفاده نکنید زیرا اکستنشن به مرور شل خواهد شد.

انتهای خبر/