جزئیات کد تخلف کرونایی اعلام شد

صافی نیوز / سرهنگ جهانی درباره جزئیات کد تخلف جریمه ۵۰۰ هزار تومانی وسائل نقلیه توضیحاتی داد.

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مقررشد یک‌سری اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده به مرحله اجرا در آورده شود.
معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا افزود: از جمله مصوبه‌ای که به پلیس برای اجرا ابلاغ شد این بود که، خودرو‌هایی که از یک شهری میخواهند به شهر خود حرکت کنند، اجازه ندارند در طول مسیر جاده وارد شهر‌های طول مسیر شوند و مکلفند که بدون ورود به شهر از کمربندی‌ها و یا کنار گذر‌ها عبور کنند.
او بیان کرد: تنها خودرو‌هایی میتوانند وارد شهر‌ها شوند که ساکن آن شهر و یا پلاک مربوط به شهر را داشته باشند.
سرهنگ جهانی گفت: برای این موضوع در ستاد مبارزه با کرونا مصوب شد اگر راننده‌ای تخلف کند و به آن چیزی که مقرر شده عمل نکند، پلیس وسیله نقلیه را ۵۰۰ هزار تومان جریمه و یک ماه آن وسیله را توبیخ کند.
معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا با بیان اینکه این کد تخلف جریمه جدید است، گفت: این مصوبه جدید است و از طریق وزارت کشور و ستاد مقابله با کرونا به پلیس برای اجرا ابلاغ شده است.
او افزود: در حال حاضر نیز این موضوع در دست اقدام و اجرا است.
سرهنگ جهانی در پاسخ به این سوال که آیا این کد تخلف نیاز به مصوبه مجلس ندارد ،گفت: مصوبه‌ای که از طریق وزارت کشور و ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ می شود، در حکم ضوابط رسمی و قانونی است .
معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا ادامه داد: چیزی که از آن طریق ابلاغ می شود، قانونی و قابل اجراست.

انتهای خبر/