روحانی:

جنگ اقتصادی به پایان رسید

صافی نیوز / رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی به پایان راه خود رسیده است گفت: افتتاح‌های اخیر ضربه بزرگی به استکبار جهانی است که می‌خواستند ایران را تعطیل کنند.آنها در تصورات خامشان می‌خواستند مردم را در صف‌های طولانی گرفتن نان قرار دهند.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت نفت، گفت: قدرت ملی است که امروز ظهور و بروز پیدا می کند. امروز همه دست در دست همه دادند تا شاهد توفیقات بزرگ باشیم.
وی افزود:‌ وقتی این صنعت عظیم را در کشور مشاهده می کنیم، در واقع قدرت ایران را می بینیم که این ملت بزرگ در همه زمینه ها از جمله در عرصه صنعت اقدامات بزرگی انجام داده است.کسی نمی تواند نسبت به این ملت حرفی بزند چراکه این ملت تحت تسلیم توطئه‌های دیگران قرار نمی گیرد.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: یک میلیارد یورو افتتاح آن هم در یک رو زو آن هم در شرایط جنگ اقتصادی و بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان در سه استان غرب کشور افتتاح شد و باید تبریک گفت به همه عزیزان ماف به فرماندهان جن اقتصادی و مدیران بزرگی که طرح‌های پتروشیمی را درایران عزیز ما بوجود آوردند.
روحانی گفت:‌ افتتاح‌های اخیر ضربه بزرگی به استکبار جهانی است که می‌خواست ایران را تعطیل کنند.آنها در تصورات خامشان می‌خواستند مردم را در صف‌های طولانی گرفتن نان قرار دهند. چنین چیزی در ایرن در این سه سال جنگ اقتصادی رخ ندادو اگر ۳۰ سال هم این جنگ به طول بکشد مردم ایران خواهند ایستاد و به اعتقاد من عمر این جنگ به پایان رسیده است و کسی که شرورانه فرماندهی این جنگ را بر عهده گرفته بود در لحطه‌های آخر عمر سیاسی خود است.
رئیس جمهور گفت: یک کار بزرگی از سال‌ها پیش برای یک خط بزرگ خوراک پتروشیمی در غرب کشور انجام شده بود. ما توانستیم پتروشیمی را از لحاظ وزنی و ارزشی به دوبرابر سال ۹۲ برسانیم. علت اینکه خارجی‌ها از این دولت خیلی عصبانی هستند این است که ما در این دولت به خودکفایی‌هایی رسیدیم. ما قبلا بنزین و گازوئیل را وارد می‌کردیم اما الان صادر می‌کنیم.
روحانی بیان داشت: خوشحالم این دولت ریل‌گذاری برای دولت بعد هم انجام داده است. ما برنامه‌ریزی برای سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۶ را هم می‌گوئیم و خط برای سال‌های بعد گذاشته‌ایم. آدم تا با چشم نبیند باورش نمی‌شود این جوانان و متخصصان ما چه کارهای عظیمی انجام داده‌اند. الان می‌بینیم در بخش کرونا وقتی می‌گوئیم شوینده، ونتیلاتور و آی سی یو؛ ما به هیچکدام از اینها برای واردات خارجی نیاز نداریم.
رئیس جمهور با اشاره به نقش بازار در اقتصاد کشور بیان داشت: این بازار است که دعوت بکار می‌کند. بازار خارجی و داخلی هر دو مهم است. ما بحمدالله امروز بازار، تکنولوژی و مواد او.لیه را داریم.
وی با اشاره به اینکه دشمن در بخش نفت خواست درآمدهای نفتی را کاهش دهد، گفت: دولت با جایگزینی محصولات پتروشیمی اثر تحریم را کاهش داد. تحریم کار مشترک تندروهای آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع منطقه‌ای است. ما باید آتش (تحریم) را هر چه سریعتر خاموش کنیم. ما نیاز به ترحم نداریم. من به مردم عزیزمان نوید می‌دهم ما در سال آینده و پایان امسال، شرایط بهتری در معیشت و سلامت خواهیم داشت.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان این مطلب که ما نیاز به ترحم نداریم، گفت:‌ اگر آمریکایی‌ها تحریم‌ها را متوقف کند، در واقع جنایت خود را متوقف کرده است. طرح توافق هسته‌ای و پایندی به آن به نفع جهان است و با همه توان در کم اثر کردن و نابودی این تحریم هستیم و همه بیاید دست به دست هم دهیم، قوای سه گانه دست در دست هم دهیم و رهنمودهای رهبری راهگشای ما بوده و خواهد بود و به مردم نوید می‌دهیم که در آینده شاهد روزهای بهتر در معیشت، سلامت و شکستن تحریم خواهیم بود.

انتهای خبر/