روحانی عید فطر را به ملت ایران تبریک گفت

صافی نیوز/ رئیس جمهور در پیامی خطاب به ملت ایران، با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم شریف و متدین ایران در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که امسال با وجود شرایط خاص و نگرانی‌‌هایی که در مورد سلامتی مردم وجود داشت، بر عظمت و حظّ درک این ایام مبارک خللی وارد نشد و در طول روزها و شب‌‌های این بهار قرآنی، مردم شریف و روزه‌دار ما با اجرای دستورات الهی و پیوند با معارف و مناسک نورانی به‌‌ویژه در شب‌‌های قدر، تجربه جدیدی از عبادت در شرایط سخت‌تر و اشتیاق خالصانه خود را به ارزش‌‌های دینی و معنوی و معارف الهی به شکلی زیباتر و تأثیرگذارتر از پیش، آشکار ساختند.

به گزارش صافی ، متن پیام حجت الاسلام حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم‌‌الله الرحمن الرحیم
«الحمد لله على ما هدانا و له الشکر على ما اولانا»
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات هموطنان عزیز در ماه مهمانی خدا، حلول ماه شوال و فرارسیدن عید سعید فطر را بر همه مسلمانان جهان به‌‌ویژه مردم شریف و متدین ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم.

عید فطر در واقع پایان یک ماه پر برکت با دستاوردهای سازنده و نجات بخش و آغاز یک راه پرامید با بازگشت به اصل و فطرت خویش و فصلی جدید برای عبودیت و بندگی خداوند است که بی‌‌شک بهره‌‌گیری از برکات این ایام سرشار از پاداش، بشارت و آمرزش الهی است.

خدا را شاکریم که امسال با وجود شرایط خاص و نگرانی‌‌هایی که در مورد سلامتی مردم وجود داشت، بر عظمت و حظّ درک این ایام مبارک خللی وارد نشد و در طول روزها و شب‌‌های این بهار قرآنی، مردم شریف و روزه‌دار ما با اجرای دستورات الهی و پیوند با معارف و مناسک نورانی به‌‌ویژه در شب‌‌های قدر، تجربه جدیدی از عبادت در شرایط سخت‌تر و اشتیاق خالصانه خود را به ارزش‌‌های دینی و معنوی و معارف الهی به شکلی زیباتر و تأثیرگذارتر از پیش، آشکار ساختند.

اکنون که کشور ما در برابر فشارهای ظالمانه و هدفمند دشمنان قرار دارد، بیش از هر زمان دیگری به پیام‌‌های سازنده و روشنگر ماه رمضان نیاز است. بی‌‌تردید در سایه رهنمودهای راه‌گشای رهبر فرهیخته و اتحاد و همدلی بیشتر قوا، می‌توان به‌خوبی از این بحران‌‌های تحمیلی عبور کرد و عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران را به نمایش گذاشت.

اینجانب ضمن تقدیر از همه خدمتگزاران دلسوز و فداکاری که در ماه مبارک رمضان نیز با عزم راسخ و ایمان قوی، در عرصه‌‌های گوناگون بهداشتی، درمانی، خدماتی، امدادی و دیگر زمینه‌‌ها با زبان روزه به هموطنان خود یاری رساندند، امیدوارم همگان با توجه به ارزش‌ها و عظمت این ماه مبارک، بتوانیم بیش از پیش شاهد نزدیکی دل‌‌ها و تحکیم پیوندهای دینی و رعایت ارزش‌‌های والای اخلاقی در رفتارهای فردی و اجتماعی در جامعه اسلامی خود باشیم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای خبر/