روسیه آمریکا را به خاطر برجام به باد انتقاد گرفت

صافی نیوز / سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: برغم تلاش‌ها و اصرار جامعه جهانی، آمریکا همچنان به نقض برجام درباره برنامه هسته ایران ادامه می‌دهد.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، ماریا زاخارووا روز جمعه در نشست خبری در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه در میدان اسمولنسکایا سنایا در مسکو که به دلیل شیوع کرونا بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: آمریکا همچنان به نقض برجام ادامه می‌دهد و این در حالی است که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت بر اجرای این توافق بین‌المللی تاکید شده است.

وی افزود: آمریکا مفاد این قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را هم که لازم الاجرا است، نقض می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به عنوان نمونه دیگری از عهدشکنی بین‌المللی آمریکا به خودداری آمریکا از تایید قرارداد منع آزمایشات هسته‌ای اشاره کرد که با این حال روسیه را متهم به نقض این قرارداد می‌کند.

زاخارووا گفت: آمریکا به تعهدات خود در پیمان استارت -۲ نیز بطور شایسته عمل نمی کند و به این پیمان برای کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی پایبند نیست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین به گسترش آزمایشگاه های بیولوژیکی امریکا در جهان اشاره کرد و افزود: این آزمایشگاهها بخشی از آزمایشگاههای نظامی آمریکا در عرصه جهانی نیست.

زاخارووا گفت که آمریکا آزمایشگاه های بیولوژیک خود در کشورهای دیگر بویژه در جمهوریهای شوروی سابق را گسترش می دهد و روسیه فعالیت این آزمایشگاهها با منظورهای دوگانه را به دقت زیر نظر دارد.
وی فعالیت این آزمایشگاه‌ها را مشکوک خواند و افزود: این آزمایشگاه‌ها زیرمجموعه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در سطح جهانی هستند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خودداری آمریکا از نابودی و امحای تسلیحات شیمیایی خود را عهدشکنی دیگر این کشور خواند و افزود: واشنگتن همچنین در فعالیت سازمان منع تسلیحات شیمیایی اخلال می‌کند.

انتهای خبر/