شروع سبز بورس به کمک پالایشی ها

صافی نیوز / در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل برای نخستین بار در این هفته شروعی سبز داشت و طی ۳۰ دقیقه بیش از ۰٫۷۵ درصد رشد را به ثبت رساند.

به گزارش صافی به نقل از تجارت نیوز، در آغاز معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل برای نخستین بار در این هفته شروعی سبز را به ثبت رساند. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن در ابتدای بازار با افت مواجه شده است.

در جریان معاملات اول وقت امروز، سه نماد شستا، تاپیکو و شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند تا شاخص طی ۳۰ دقیقه بیش از ۱۰ هزار واحد رشد کند. این در حالی است که سه نماد بزرگ گروه بانکی به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر به حالت تعلیق درآمدند.

در معاملات امروز به جز گروه پالایشی، گروه خودرویی نیز با افزایش تقاضای جدی مواجه شده و اکثر نمادهای این گروه نیز در محدوده مثبت معامله می‌شوند. دو گروه دارویی و سیمانی که در ابتدای هفته با صف خرید همراه بودند امروز نیز وضعیت مناسبی ندارند و بسیاری از نمادهای این دو گروه در محدوده منفی و نزدیک به صف فروش معامله می‌شوند.

همچنین ارزش معاملات حدود ۳ هزار میلیارد تومانی بورس در نیم ساعت نخست بازار نشان می‌دهد امروز بازار سهام می‌نواند فاصله خود را از کف کانال یک میلیون و چهارصد هزار واحدی بیشتر کند و روند صعودی خود را به لطف حمایت شاخص‌سازان تا پایان هفته ادامه دهد.

انتهای خبر/