علل اصلی گرگرفتگی و داغی بدن در دوران بارداری

صافی نیوز/ گرگرفتگی یا داغی بدن به گرمای ناشی از سر و گردن گفته می شود که به تمام قسمت های بالاتنه گسترش میابد و حدود ۳۰ ثانیه تا ۵ دقیقه ادامه دارد. در بعضی موارد گرما از قسمت پایین بدن تولید می شود. وقتی بدن شما پس از گرگرفتن ناگهان خنک می شود، عرق خواهید کرد. این احساس داغی در بدن هر زن متفاوت است و شدت و زمان متفاوتی دارد. گرگرفتگی بر خلاف تب، درجه حرارت بدن شما را بالا نمی برد. احساس داغی بدن در بارداری و یائسگی مشابه است اما علائمی مانند تورم سینه ها، حالت تهوع، استفراغ، احساس بیش فعالی و … منحصر به بارداری است.

علائم گرگرفتگی و داغی بدن در زنان حامله چیست؟
گرما در سرتاسر بدن و حتی صورت شما پخش می شود
این احساس را چندین بار در روز دارید
احساس گرما می تواند ملایم و در حد حسی مشابه با خوابیدن روی یک تخت آفتاب گیر گرم و یا بسیار شدید و مانند قرار گیری در کنار یک کوره باشد
گرگرفتگی معمولا بدون هیچ علائم و به صورت ناگهانی رخ می دهد
ضربان قلب تان بیشتر می شود
صورتی قرمز دارید
عرق می کنید 

چه عواملی باعث گرگرفتگی در دوران بارداری می شود؟
دلایل دقیق داغی بدن هنوز مشخص نیست اما مطالعات، عوامل خاصی را شناسایی کرده اند که می توانند گرگرفتگی را در دوران بارداری تحریک کنند.

۱- فعالیت هورمون ها
نوسانات هورمونی در دوران بارداری شایع است. در این دوران سطح استروژن بدن به شدت کاهش میابد و به مغز پیامی ارسال می شود که اپی نفرین بیشتری در بدن ترشح کرده و وارد خون کند؛ در نتیجه جریان خون در پوست افزایش یافته و احساس داغی خواهید کرد.

۲- کم آبی بدن
سطح مایعات دمای بدن را تنظیم می کند. آب ناکافی در بدن ممکن است باعث افزایش دما و احساس داغی شود.

۳- افزایش دمای بدن
میزان متابولیسم در دوران بارداری افزایش میابد و این منجر به گرمای بدن و درنتیجه گرگرفتگی می شود. بدن تشخیص می دهد که باید هم از شما و هم از جنین مراقبت کند؛ بنابراین فعالیت منظم خود را افزایش می دهد و منجربه افزایش دمای بدن خواهد شد.

۴- اضافه وزن
اضافه وزن در دوران بارداری طبیعی است بنابراین بدن گرم می شود و احساس داغی می کنید.

انتهای خبر/