محمدحسین لطیفی بازیگر شد

صافی نیوز / محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و مجری برنامه تلویزیونی «هفت»، بازیگری را تجربه کرد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، ساخت فیلم کوتاه «ودا» با بازی محمدحسین لطیفی و حمید رضا نعیمی به پایان رسید.
فیلم کوتاه «ودا» به نویسندگی و کارگردانی داریوش جعفری و با بازی محمد حسین لطیفی نازنین کیوانی، حمیدرضا نعیمی، مریم بوبانی، آویشن بیکایی، علیرضا درویش نژاد، امین زارع، نیلوفر بیرامی، کارن علیپور بعد از ۵ روز فیلمبرداری به پایان رسید.
داریوش جعفری که پیش‌تر تجربه دستیاری کارگردانانی همچون داریوش مهرجویی، محمدحسین لطیفی و رضا درمیشیان را در کارنامه خود دارد، در اولین تجربه کارگردانی فیلم کوتاه خود سراغ «ودا» رفته است.
در خلاصه فیلم کوتاه «ودا» که داستان آن در یک فضای سوررئال اتفاق می‌افتد، آمده است: گاهی چیزهایی که تو واقعیت می‌بینم وحشتناک‌تر از اون کابوس‌هایی هستند که تو خواب می‌بینم. ‌

* آوردگاهی برای تجلی خلاقیت فیلمسازان بسیجی
اسماعیل جعفر پور؛ معاون امور انجمن‌های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان کشور و مدیر امور استان های شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی این رویداد گفت: حضور فیلمسازان بسیجی در دوره های قبلی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، آنچنان که باید شایسته و متناسب با ظرفیت های پرشمار بسیجیان نبوده است. بدیهی است این رویکرد با اصل وضع جشنواره و اهداف ترسیم شده برای آن مغایرت داشته است. براین اساس لزوم ایجاد تغییر و تحول در این دوره از جشنواره در دستور کار شورای سیاستگذاری شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت قرار گرفت و تصمیم برآن شد تا در این دوره با اختصاص بخش ویژه ای تحت عنوان، فیلمسازان بسیجی، زمینه های بروز و ظهور استعدادهای ناب بسیجیان فیلمساز، بیشتر و بهتر از تمام دوره های گذشته فراهم شود.
معاون امور انجمن های هنری و ادبی سازمان بسیج هنرمندان تاکید کرد:
این سازمان با جذب و تعالی هنرمندان بسیجی سراسر کشور در حوزه های متنوع هنری و ادبی از جمله عرصه فیلم، آمادگی کامل خود را برای مشارکت، پشتیبانی و اجرای باشکوه و موثر این رخداد هنری اعلام کرده و با تشکیل ۳۲ دبیرخانه استانی، برنامه ریزی های دقیق منطبق با زمان بندی و گاه شمار اعلامی ستاد برگزاری جشنواره را برای نقش آفرینی فیلمسازان بسیجی کلید زده است.
وی افزود: در گام نخست انتشار فراخوان جشنواره در کانون های بسیج هنرمندان سراسر کشور صورت گرفته و جمع آوری و دسته بندی آثار توسط دبیران اجرایی استانها برای ارائه به هیأت های انتخاب استانی در دستور کار و پیگیری های مستمر قرار گرفته است.
جعفرپور گفت: دبیران اجرایی ستاد های استانی جشنواره از اعضای متخصص و مجرب انجمن های فیلم بسیج هنرمندان استان ها انتخاب شده اند که با تمام توان ، نسبت به تمهید مقدمات و تکمیل مراحل اجرا فعال شده اند.
مدیر اموراستان‌های جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ادامه داد: بسیج هنرمندان کشور برای بخش فیلمسازان بسیجی این دوره جشنواره برنامه های جنبی از جمله، برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی، ورک شاپ و نشست های نقد و بررسی با حضور اساتید مطرح و صاحب نظر در زمینه های کارگردانی و فیلمسازی، فیلمنامه‌نویسی و نقد فیلم را برنامه ریزی کرده است.
مدیر استان های شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: هم اکنون این مراکز استانی آمادگی لازم برای دریافت آثار هنرمندان و فیلمسازان بسیجی برای شرکت در این دوره از جشنواره را دارند.
جعفرپور افزود: علاوه بر برنامه های اصلی جشنواره مقرر شده است تا در روز برگزاری جشنواره های استانی ، از هنرمندان و چهره‌های شاخص و انقلابی هر استان، تقدیر و تجلیل شود. همچنین به فیلمسازان وهنرمندانی که آثار آنها در بخش مسابقه ای استان برگزیده شده اند جوایز ویژه و لوح تقدیر اعطا خواهد شد.
اسماعیل جعفرپور در پایان گفت: اهمیت دادن به هنرمندان و فیلمسازان بسیجی استان در جشنواره ای که متعلق به خود هنرمندان بسیجی است زمینه ای مناسب برای کشف و ظهور استعدادهای نهفته و فضاسازی ملی و جهانی برای تبلور جریان هنر ناب و تاثیر گذار مقاومت خواهد بود.
شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

* گریم مردانه شقایق فراهانی در فیلم «گُل به خودی»

شقایق فراهانی در نقش یک مرد در فیلم سینمایی «گُل به خودی» روز گذشته جلوی دوربین رفت.
«گُل به خودی» اولین ساخته احمد تجری است که در ژانر کودک و نوجوان به تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی روز گذشته در سعادت آباد کلید خورد.
فراهانی برای بازی در نقش یکی از کاراکترهای مرد فیلم به نام «فیروز» حضوری متفاوت خواهد داشت.
همچنین علاوه بر ابوالفضل رجبی و رایان سرلک، محمدرضا علی نیا، ال آی بشارت و آرینا تجری بعنوان دیگر بازیگران کودک در این فیلم سینمایی حضور دارند.
فیلمنامه این اثر نوشته مشترک احمد تجری و لاله قهرمانی است و فضایی رئال، عروسکی و موزیکال دارد. داستان «گُل به خودی» قصه آمال و آرزوهای تعدادی کودک است که در پرورشگاه زندگی می‌کنند و به کمک چند عروسک وارد ماجراهایی فانتزی و جذاب می شوند.

انتهای خبر/