معاون مسکن وزیر راه:

مستأجران وام حمایتی می‌گیرند

صافی نیوز / معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: بسته حمایتی از مستأجران شامل مبلغ وام حمایتی و مکانیزم پرداختی آماده است و روز سه‌شنبه در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهوری بررسی و تصویب می‌شود.

به گزارش صافی به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته خبر داد که وزارت راه و شهرسازی مسئول تهیه بسته حمایتی برای ساماندهی بازار مسکن شد.

در همین راستا محمود محمودزاده معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در خصوص جزئیات بسته حمایتی وزارت راه برای مستأجران، گفت: پیشنهادات حمایتی وزارت راه روز سه‌شنبه در حضور رئیس‌جمهوری مطرح می‌شود و بعد از تصویب اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

وی افزود: به‌دلیل نابسامانی در حوزه اجاره، دولت به وزارت راه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مسئولیت طراحی این بسته را سپرد تا فوراً برنامه حمایتی برای مستأجران به تصویب برسد.

معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی اختصاص وام به مستأجران را مشروط به داشتن کد رهگیری دانست و گفت: کد رهگیری مصوبه‌ای قدیمی است که به ١ سال پیش باز می‌گردد، تمامی بنگاه‌ها مجهز به این سامانه هستند، اما برخی از آژانس‌های املاک اقدام به ثبت کد رهگیری نمی‌کنند که تخلف است.

محمودزاده گفت: تمامی بنگاه‌های املاک باید این تکلیف قانونی را انجام دهند و دولت برای شناسایی واجدین راهی جز دریافت کد رهگیری ندارد.

وی اضافه کرد: قرارداد‌های بین مستأجر و مالک بدون کد رهگیری حتی قابلیت پیگیری قضایی هم ندارد و ما تمام مستأجران را به دریافت این کد توصیه می‌کنیم.

محمودزاده ادامه داد: کمیسیون اقتصادی دولت روز سه‌شنبه مبلغ این وام و مکانیزم پرداخت را اعلام خواهد کرد.

انتهای خبر/