منت صندوق توسعه بر سر بورس

صافی نیوز / دو ماه از زمانی که اعلام شد قرار است یک درصد از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار تزریق شود، گذشته و آخرین اخبار حاکی از آن است که قرار شده این اقدام در چند فاز صورت بگیرد. البته به نظر می‌رسد رقمی که اعلام شده بیشتر از نظر روانی به بورس کمک خواهد کرد و در مقابل ارزش معاملات بازار ناچیز است.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، کاهش های پی در پی شاخص بورس مسئولان را بر آن داشت تا تصمیمات مختلفی برای به تعادل رساندن بازار سرمایه اخذ کنند. یکی از این تصمیمات تزریق منابع صندوق توسعه ملی به این بازار بود.

در این راستا، اواخر شهریورماه حسن قالیباف اصل – رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار – اعلام کرد که این سازمان پیگیر نهایی شدن انتقال یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار است و بر این موضوع تاکید کرد که اجرای این مصوبه در شرایط فعلی بازار برای بازارگردانی مداوم همه نمادها و افزایش نقدشوندگی بازار اتفاق بسیار خوبی است.

این ماجرا از همان اول مبهم بود و  مسئولان در بخش بورس، وزارت اقتصاد و صندوق توسعه ملی یا هیات امنای صندوق توسعه ملی در این رابطه به صراحت صحبت نکردند که قرار است این منابع از کجا و به چه میزان تامین و به بورس تزریق شود و بعد از صدور مجوزها چه روالی در حال طی شدن است و فقط به توافق و حل ابهام و وعده های هر هفته ای برای انتقال منابع بسنده کردند.

انتهای خبر/