نمایندگان مجلس یازدهم دست به کار شدند

صافی نیوز / نماینده مردم نجف آباد در مجلس از اعلام موجودیت فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب در هفدهم اردیبهشت خبر داد.

به گزارش صافی، ابوالفضل ابوترابی منتخب مردم نجف آباد در مجلس در گفت وگو با تسنیم، از تشکیل فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پارلمان یازدهم خبر داد و گفت: در صورت مهیا بودن شرایط اولین جلسه این فراکسیون (چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت) برگزار و این فراکسیون اعلام موجودیت خواهدکرد.

وی با بیان اینکه قرار است هیئت امنایی برای پیش برد امور فراکسیون تشکیل شود،افزود: مقرر شده تا با برگزاری انتخابات در میان منتخبان هر استان، به ازای هر پنج نفر یک منتخب عضو هیئت امنا شود برای مثال استان تهران که ۳۰ منتخب دارد ۶ عضو در هیئت امنا خواهد داشت.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با بیان اینکه اعضای هیئت امنا موقت هستند، ادامه داد: وظیفه این هیئت تدوین اساسنامه فراکسیون و همچنین مباحثی مانند تعیین ترکیب هیئت رئیسه و نقشه راه فراکسیون است.

به گفته ابوترابی قرار است تا در این فراکسیون درباره رفع مشکلات معیشتی، اشتغال و بیکاری در اسرع وقت چاره اندیشی شود و در حاشیه نیز درباره انتخابات هیئت رئیسه و روسای کمیسیون های تخصصی مباحثی مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حدود ۲۲۰ تن از منتخبان مجلس یازدهم در این فراکسیون عضویت دارند، بیان داشت: فراکسیون های سیاسی از اهمیت زیادی در مجلس برخوردار هستند,: معمولا در ادوار گذشته مجلس یک یا دو فراکسیون سیاسی تشکیل می شده برای مثال در مجلس هفتم یک فراکسیون یا در دوره هشتم ۲ فراکسیون و تنها برای اولین بار در مجلس دهم ۳ فراکسیون تشکیل شد و پیشبینی این است که مجلس یازدهم ۲ فراکسیونی باشد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس تصریح کرد:در واقع هم زمان با انحلال ائتلاف جریان نیروهای انقلاب اسلامی، فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اعلام موجودیت می کند تا از این پس تصمیمات مختلف از سوی منتخبین مردم و در مجلس اتخاذ شود.

انتهای خبر/