هندسه قدرت در جهان به نفع جبهه مقاومت در حال تغییر است/مردم حاضرند هزینه عزت را بدهند تنبلی و سوءمدیریت را نه

صافی نیوز: امام جمعه موقت تهران گفت:‌هندسه قدرت در جهان به نفع مقاومت و انقلاب اسلامی در حال تغییر است که نمونه اخیر آن را در ونزوئلا مشاهده کردیم که نتوانستند در برابر مقاومت ملت ایران کشور بایستند و ونزوئلا در برابر کودتای آمریکایی پیروز شد.

به گزارش صافی، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت:  ماه رمضان بهرین زمان برای رسیدگی به بندگی خداوند است.

وی افزود: باید در این ماه به نماز خود رسیدگی بهتری کنیم و سطح رفتاری خود را ارتقا دهیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در ماه رمضان باید خاضع و خاشع باشیم و عاشقانه به سمت پروردگار برویم.

وی اظهار داشت: در ماه رمضان می‌توان به مردم خدمت بیشتری کرد ضمن اینکه رسیدگی به همسایگان و دفع شرارت‌ها و پاکیزه کردن اموال خود را در دستور کار قرار داد.

حجت‌الاسلام علی اکبری خاطرنشان کرد: روزه و راز و نیاز شایسته در این ماه امری مهم است که نباید با غفلت از کنار این ماه گذر کرد.

وی افزود: در ماه رمضان باید نسبت به دیگر ماه‌ها سطح خود را شایسته‌تر افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: اقدامی که شورای امنیت ملی اخیراً‌ تصمیم گرفته و رئیس‌جمهور آن را اعلام کرد در اقدام متقابل نسبت به بدعهدی رژیم جهان‌خوار آمریکا و در مقابل کم‌کاری و ضعف دولت‌های اروپایی و براساس حقوق قانونی و مبتنی بر بندهای ۲۶ و ۳۶ توافقنامه برجام صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: اقدام اخیر تهران می‌توانست سال گذشته و بعد از خروج آمریکا از برجام صورت گیرد ولی با تأخیر و حوصله فراوان انجام شد اگر چه اقدامی اولیه و حداقلی است اما گامی مهم و انقلابی برای حفظ منافع ملی و تقویت مقاومت ملت ایران محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله گام‌های بعدی با زمانبندی مناسب و بدون تأخیر صورت گیرد و با همین ادبیات و صلابت برداشته شود.

وی افزود: از اقدام اخیر مناسب و انقلابی تهران در خصوص برجام حمایت و تشکر می‌کنیم و یقین داریم گشایش‌های مهمی در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: جامعه بین‌‌المللی و اتحادیه اروپا در برابر اقدامی تاریخی قرار گرفتند هر چند که واکنش‌های آنها نامتعارف بوده است زیرا اقدام ما بر اساس حق و حقوق قانونی خود و با تاخیر بوده است لذا واکنش‌های عصبی از سمت دولت‌های اروپایی معنی ندارد هر چند که از آمریکا هم توقع نداریم ضمن اینکه این واکنش‌ها نشان‌دهنده صحت اقدام است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: از ایران یک صدا شنیده می‌شود که قرار است بعد از نمازجمعه ملت از این تصمیم انقلابی و یکپارچه دفاع کرده و بر علیه دشمنان شعار دهند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: واقعیت میدان و شرایط عمومی نشان دهنده آرایش جنگی دشمن علیه ایران در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، روانی و فرهنگی است ضمن اینکه این آرایش به هیچ وجه نظامی نیست زیرا عرضه‌ای ندارند ولی حواس نیروهای مسلح و مردم ما جمع است.

وی گفت:‌عمده مسئله در این خصوص القاء آن است که جمهوری اسلامی در شرایط محاصره سختی گرفتار شده و وضعیت مردمش بحرانی است و دشمنان می‌خواهند بگویند که شرایط در جمهوری اسلامی شبیه وضعیت مسلمانان در شعب ابی‌طالب است. این در حالی است که ما در شرایط جنگ احزاب قرار داریم که وضعیت دشوار ولی امیدبخش است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: دشمن در حال آخرین نفس‌های خود بوده و فتوحات بزرگ و ظهور آن برای ما نزدیک است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در جریان جنگ احزاب طراحی مشترکی از سوی ائتلاف با اقدامات سیاسی ، اقتصادی، امنیتی و نظامی و با رجزخوانی و ارعاب و عربده‌کشی و پخش شایعه و هراس‌افکنی به دنبال دشمنی با مسلمانان بود و بنا داشت با استفاده از محاصره و فشار اقتصادی و اقدامات خیانتکارانه و منافق‌گونه کار را برای مسلمانان سخت کند. ضمن اینکه مؤمنین در آن زمان در معرض امتحان بزرگی قرار داشتند.

وی گفت:‌جریان نفاق مرتب در حال بزرگ‌نمایی دشمن و یأس و ناامیدی است و منافقین هم دائما خطاب به مردم می‌گفتند این جا دیگر جای زندگی نیست و باید برویم و اگر آسایش می‌خواهید باید سازش کنید اما مؤمنان با تأسی به پیامبر و اعتماد به وعده الهی منتظر پیروزی بودند.ضمن اینکه حضور دشمن برای جامعه مؤمن جز مقاومت در برابر آنها چیز دیگری در پی نداشت.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: امروز ملت مؤمن و علوی ایران در میدان حضور دارد و با مقاومت و وحدت یکپارچه قلدرهای زمانه را به شکست وا داشته و کمرشان را به خاک خواهد مالید.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در ادامه راه پر عزت و پرافتخار خود به پیامبر اکرم و امیرالمومنین اقتدا کرده و دیو سرگردان و عربده‌کش میدان یعنی رئیس‌جمهور کم‌خرد آمریکا و همراهان آن را با تدبیر و مقاومت از صحنه خارج خواهد کرد.

وی گفت: اگر به میدان واقعی نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که رفتارهای آمریکا غیرطبیعی است زیرا دشمن به استیصال افتاده و کشتی تدبیرشان به گل نشسته و رفتارهای آنها نشانه دست و پا زدن یک غول در حال مرگ است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: رفتارهای احمقانه استکبار جهانی و رئیس‌جمهور عجیب و غریب آمریکا اعتبار آنها را در افکار جهانی کاهش داده است. به طوریکه آنها مرتب از معاهدات بین‌المللی خارج می‌شوند و پیمان‌شکنی و بدعهدی آنها در برابر جامعه بین‌المللی بر همگان روشن شده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: ادعاهای مضحک رئیس‌جمهور آمریکا را اخیراً شنیده‌اید که گفته است وقتی از برجام خارج شده‌ام هر هفته در ایران تظاهرات و درگیری
وجود دارد که این حرف‌ها نشانه مرگ این غول است.

وی گفت:‌ هندسه قدرت در جهان به نفع مقاومت و انقلاب اسلامی در حال تغییر است که نمونه اخیر آن را در ونزوئلا مشاهده کردیم که نتوانستند در برابر مقاومت ملت ایران کشور بایستند و ونزوئلا در برابر کودتای آمریکایی پیروز شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت: فرمول مبارزه و مقاومت از سوی ملت ایران به جهان در حال تعلیم است ضمن اینکه امریکایی‌ها نتوانستند اجتماعی جهانی را علیه ایران ترتیب دهند و حتی اروپایی‌ها هم با آنها همراه  نبودند زیرا مردم اروپا آمادگی دادن هزینه بیشتر به برابر آمریکا را نیستند.

وی افزود: انگلیس هم اکنون درگیر خروج این کشور از اتحادیه اروپاست و در فرانسه هم جلیقه زردها علیه سرمایه‌داری به میدان آمده‌اند ضمن اینکه  نیروهای امنیتی وحشی ادکلن‌زده فرانسوی چشم مردم کشورشان را کور کرده و دست هموطنان‌شان را قطع کردند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: اروپا اگر بخواهد به دنبال منافع خود باشد باید از آمریکا فاصله گرفته و به سمت ایران بیاید و ما این اقدام را برای آنها فرصت می‌دانیم. همچنین روسیه، چین و سایر قدرت‌های بزرگ منطقه حاضر به همکاری با آمریکا نیستند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در منطقه غرب آسیا که آمریکایی‌ها بیشترین سرمایه‌گذاری مالی، فرهنگی، اطلاعاتی، امنیتی و سیاسی کرده‌اند اما حسرت بزرگی بر دل آنها برای تسلط بر آن باقی ماند و حتی نتوانستند متحدی باوفا برای خود داشته باشند. چرا که رژیم‌های کهنه، قدیمی و پوسیده در منطقه که نمونه آن آل‌سعود است وجود دارد که با وحشت و استبداد کار خود را پیش می‌برد و اخیراً‌ هم ۳۷ فرد مخالفش را اعدام کرده است.

وی گفت:‌ سعودی‌ها در برابر ملت یمن هم چندین سال است خود را گرفتار می‌بینند و ماشین جنگی‌شان در گل نشسته است ضمن اینکه آنهایی که به دنبال تصرف یک هفته‌ای یمن بودند ۴ سال است که در گل گیر کرده‌اند. همچنین داعش که مولود نامشروع ارتباط ننگین آمریکا و آل‌سعود است هم در آستانه نابودی کامل است.

وی با بیان اینکه اندیشه مقاومت در منطقه وجود دارد و هم اکنون زنجیره،‌هسته، محور و دولت‌های مقاومت را تشکیل داده‌ایم گفت: متحدی اصلی آمریکا در منطقه رژیم صهیونیستی است که در سراشیبی سقوط قرار داشته و گرفتار در چمبره مقاومت است. که این رژیم هم با دشواری‌های داخلی روبه‌رو بوده و در حال از پا در آمدن است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری گفت:‌صهیونیست‌ها با حمله اخیر خود به غزه شکست خوردند و کمتر از ۴۸ ساعت این رژیم تبهکار که نماینده دولت عربده‌کش آمریکا در منطقه است مجبور به آتش‌بس شد.

وی تصریح کرد: دشمنان ما گرفتار منحنی رو به سقوط هستند اما ملت بزرگ ایران اسلامی در حال رشد و صعود در تمامی شاخص‌ها است و تازه وارد چله دوم انقلاب شده‌ایم. ضمن اینکه ملت صبور و مقاوم ایران اسلامی با رهبری شجاع، وسط میدان همواره حاضر است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد:‌ آخرین امتحان ملت ایران جریان سیل در ابتدای سال جاری بود که حماسه بزرگی را با خدمات‌رسانی فراوان و با سرعت زیاد به وجود آورد. ضمن اینکه نیروهای جهادی و مسلح و هلال‌احمر و عناصر مؤمن کاری بزرگ و پر افتخار آفریدند.

وی تصریح کرد:‌سیل عظیمی از محبت، مهربانی،‌عشق، همدلی و وحدت بین مردم و مسئولین در اثر سیل اخیر ایجاد شد که با سرعت فراوان سیل‌بند ساخته شد و با کمترین تلفات به پایان رسید هر چند که اروپایی‌ها پیش‌بینی هزاران کشته را در سیل اخیر ایران داشتند.

امام جمعه موقت تهران به دولت و مسئولین توصیه کرد: به وعده‌های خود به سیل‌زدگان عمل کنند ضمن اینکه باید مؤمنان و مؤمنین، مساجد و پایگاه‌های نمازجمعه دست از حمایت سیل‌زدگان بر ندارند و خدمات‌رسانی به آنها را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه مسئولین دولتی در جریان سیل اخیر دیدند که مردم چگونه وارد میدان شدند،‌گفت: نفوذی‌ها احتکارکنندگان، منافقین و عناصر زالوصفت پس از سیل و به بهانه عدم نظارت بر بازار به جان مردم افتاده‌اند ولی مسئولین و دولت می‌توانند از مردم کمک گرفته و برنامه‌ریزی و اقدام قاطع داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران در پایان اظهار داشت: باید از جوانان مؤمن، کاردان و انقلابی برای کنترل گرانی‌ها استفاده شود ضمن اینکه مردم حاضر هستند هزینه عزت را بدهند اما حاضر نیستند هزینه تنبلی‌ها و سوء مدیریت‌ها را تحمل کنند.

انتهای پیام/

انتهای خبر/