واکنش احتمالی بورس و دلار به سه خبر مهم

صافی نیوز / خبر جدید از FATF ، اعلام افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم از آغاز تحریم‌ها و آزادسازی پول‌‎های ایران در ترکیه سه خبر مهمی است که احتمالا بازارها را امروز متاثر کند.

به گزارش صافی به نقل از تجارت نیوز، خبر جدید از FATF ، اعلام افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم از آغاز تحریم‌ها و آزادسازی پول‌‎های ایران در ترکیه سه خبر مهمی است که احتمالا بازارها را امروز متاثر کند.

روز گذشته روابط‌ عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب در پاسخ به تقاضای ریاست محترم جمهوری، صرفا با تمدید زمان بررسی لوایح FATF موافقت فرموده‌اند.

علاوه بر این خبر که احتمالا بازارها را متاثر کند، خبر مهم دیگری درباره افزایش درآمدهای نفتی ایران اعلام شد.

وال استریت ژورنال در خبری نوشته است: صادرات نفت ایران به بالاترین رقم از آغاز تحریم‌ها افزایش یافته است و ایران حدود دو برابر نسبت به گذشته، نفت به چین و سایر کشورها صادر کرده است.

این رسانه مدعی شده که گزارش‌های متفاوتی وجود دارد و صادرات نفت ایران به رقمی در حدود ۱.۲ میلیون بشکه تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.(کانال تلگرامی صرافخانه)

اما خبر مهم دیگر این است که وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است: منابع ایران در ترکیه آزاد می‌شود.

رزم‌حسینی گفته است: منابعی در بانک‌های ترکیه داشتیم که بنا بر مذاکراتی که آقای روحانی با اردوغان رئیس‌جمهور این کشور داشت قرار شده از این منابع برای تامین نیازمندی‌های کشور استفاده شود. همچنین طی مذاکره تلفنی با وزیر تجارت ترکیه بر اجرای مفاد موافقت‌نامه تجارت ترجیحی که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسیده و افزایش مبادلات تجاری دو کشور تاکید شده است(ارانیکو)

ممکن است بازار ارز متاثر از این اخبار امروز یک واکنش منفی نشان دهد و در مقابل احتمالا بازار سهام وضعیتی بهتر از روز چهارشنبه هفته قبل داشته باشد. آیا بازارها طبق انتظار عمل خواهند کرد؟

انتهای خبر/