پرداخت یارانه به نوزادان مشروط شد

صافی نیوز / به گفته روابط عمومی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، وظیفه شناسایی متولدین جدید برای دریافت یارانه به عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. وزارت کار وظیفه دارد که این افراد را ظرف مدت یک ماه شناسایی کند.

به گزارش صافی به نقل از تجارت نیوز، این مساله شامل حال نوزادان تازه متولد شده هم می‌شود. روابط عمومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این‌باره به تجارت‌نیوز گفت: طبق قانون وظیفه شناسایی تازه متولدین به عده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

در آیین‌نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها که در جلسه هیات دولت در روز ۱۱ خرداد ماه امسال تصویب شد نیز آمده است که موالید جدید صرفاً با تأیید وزارت تعاون و در صورت وجود منابع به تشخیص سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشمول دریافت یارانه خواهند بود.

بنابراین پرداخت یارانه به فرزندان تازه‌ متولد شده به وجود منابع مشروط شده و پس از شناسایی از سوی وزارت کار در صورت وجود منابع مالی یارانه این گروه نیز پرداخت می‌شود. این درحالی است که تا پیش از این یارانه نقدی نوزادان بدون هیچ شرطی به حساب سرپرستان خانوار  واریز می‌شد.

طبق گفته حامد شمس، رئیس روابط عمومی وزارت کار نیز وزارت تعاون مکلف است موالید جدید در سال ۹۹ را در مدت یک ماه شناسایی کند.(تسنیم)

همچنین به گفته حسین میرزایی، سخنگوی حمایت‌های معیشتی، شناسایی مشمولان برای دریافت یارانه نقدی به عهده وزارت رفاه است و اطلاعات آن‌ها بر اساس شناسنامه اقتصادی و اجتماعی تهیه و در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار داده می‌شود و این سازمان بر مبنای شرایط مالی پرداخت‌ها را انجام می‌دهد.

در خصوص یارانه معیشتی بنزین نیز، از آنجایی که وزارت کار اعلام کرده ماهانه لیست یارانه‌بگیران معیشتی را به‌روزرسانی می‌کند مشمول شدن نوزاد متولد شده به شناسایی وزارت کار بستگی دارد.

انتهای خبر/