مدیر ستاد کانون‌های مساجد آذربایجا‌ن‌شرقی:

پویایی مساجد در گرو جذب جوانان است

صافی نیوز - مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، پویایی مساجد را در گرو جذب نوجوانان و جوانان با برقراری ارتباط مؤثر میان متولیان مسجدی ممکن دانست.

به گزارش صافی، همزمان با دهه کرامت؛ نشست هماهنگی و توجیهی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان مراغه با موضوعات جشن‌های دهه کرامت، طرح اوقات فراغت، پورتال بچه‌های مسجد و بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد.

«محمد هادی‌نیا» در این نشست با اشاره به اهمیت توجه و احصاء نقش فعالان مسجدی به ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: جوانان مخاطب اصلی و محوری این بیانیه رهبری هستند، از این رو متولیان مسجدی باید جوان‌گرا بوده و رویکری خلاقانه و جوان‌پسند در برنامه های خود داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی پویایی مساجد را در گرو جذب نوجوانان و جوانان با برقراری ارتباط مؤثر میان متولیان مسجدی ممکن دانست و افزود: متولیان مسجدی باید مؤلفه های جذب جوانان را مطالعه و مورد توجه قرار دهند.

وی یکی از مؤلفه‌های جذب جوانان به مساجد را کمک به رشد شخصیتی، عیب‌پوشی، تائید و هویت‌بخشی دانست و افزود: فضای مساجد؛ بایستی جاذبه‌ معنوی برای جوانان و نوجوانان داشته باشند، در غیر این صورت شاهد تحول و رویکرد خلاقانه و نو در این فضاهای دینی نخواهیم بود.

هادی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود خواستار همدلی و هماهنگی تمامی نهادهای مسجدی در امر اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شد و گفت: روحانی و امام جماعت به عنوان رییس معنوی تمامی نهادهای متولی امور مساجد شناخته می شود، بنابر این تمامی فعالان مسجدی باید حول محور روحانی مسجد نسبت به تعالی این نهاد اسلامی اهتمام داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با تأکید بر رسالت خطیر افراد متمکن، به ویژه خیرین و بازاریان در عمران و آبادانی مسجد، خاطرنشان کرد: آبادانی فیزیکی مسجد باید توام با آبادانی معنوی آن باشد، به عبارتی اگر به زیبایی بصری مساجد توجه می‌شود، باید همزمان نسبت به جاذبه‌های معنوی آن نیز توجه شود، این امر با اجرای برنامه های فرهنگی، قرآنی، هنری و دینی محقق می شود.

وی با تأکید دوباره بر ضرورت تعامل، مشارکت و همگرایی دستگاه‌ها و نهادهای متولی مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان: ایجاد تعامل و تقویت برنامه های فرهنگی، قرآنی، هنری، آموزشی، اجتماعی و … با محوریت امام جماعت مسجد بیش از پیش باید مورد توجه باشد.

همچنین احمد دادرس فیاض، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه در سخنانی با تقدیر از تعامل حداکثری کانون های مساجد شهری و روستایی اظهار داشت: به دنبال تقویت و تداوم تعامل و همگرایی میان مؤسسات فرهنگی هنری، انجمن‌های تخصصی و کانون های فرهنگی هنری مساجد مراغه هستیم.

وی با بیان این‌که ۵۴ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان مراغه فعال است، گفت: از این تعداد ۳۳ باب کانون شهری و ۲۱ مورد روستایی است، همچنین ۷۴ مرکز مجری طرح تلاوت نور هستند.

به گزارش صافی، در پایان این مراسم از مدیران مسؤول، ائمه جماعات و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان مراغه تجلیل به عمل آمد.