کلاس درس بدون معلم در سال تحصیلی جدید نداریم

صافی نیوز - معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به برنامه ریزی در ساماندهی معلمان و نیروی انسانی، در سال تحصیلی جدید در این استان هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود.

به گزارش صافی، کامیار قهرمانی فرد یکشنبه در جلسه کمیته توسعه مدیریت و ساماندهی نیروی انسانی مدارس مراغه افزود: با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، معلمان و نیروی انسانی، رکن اصلی تحول در دستگاه تعلیم و تربیت بوده و برنامه‌های این مجموعه به صورت پوینده و بالنده اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: تخصیص ۹۶ درصد بودجه آموزش و پرورش به هزینه پرسنلی، نشان از اهمیت جایگاه نیروی انسانی در پیشبرد اهداف دستگاه تعلیم و تربیت دارد.

وی با بیان اینکه تابستان، فصل برنامه ریزی آموزش و پرورش است، اضافه کرد: در این راستا جلسات متعدد کمیته توسعه مدیریت منطقه و استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش و شورای معاونین در جهت ساماندهی نیروی انسانی مورد نیاز استان برای سال تحصیلی جدید انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کوتاهی در ساماندهی و عدم توجه به آن، علاوه بر پیامدهای آموزشی، پیامدهای فرهنگی و اجتماعی به دنبال دارد، گفت: توجه به نقشه راه که همان موافقت نامه نیروی انسانی است و همچنین حمایت، پشتیبانی، همدلی و همراهی بین مسئولان و مدیران، رویکرد مجموعه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ساماندهی نیروی انسانی در مدارس است.

وی با تاکید بر لزوم تفویض اختیار به شهرستان‌ها به عنوان رویکرد آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در سال جدید تحصیلی افزود: بر این اساس هرگونه نقل و انتقال، استمرار خدمت و تبدیل وضعیت و مقطع نیروی انسانی با مصوبات جلسات کمیته برنامه ریزی مناطق امکان پذیر خواهد بود.

وی اضافه کرد: راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در جهت جبران کمبود نیروی انسانی کمک شایانی به مجموعه آموزش و پرورش این استان خواهد کرد.

سرپرست آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین چالش هایآموزش و پرورش مراغه با توجه به متغیرهای جغرافیایی و دانش آموزی، افزایش تراکم دانش آموزی و کاهش فضای آموزشی است.

محمود رضایی گفت: کمبود نیروی انسانی نیز یکی دیگر از چالش‌های آموزش و پرورش مراغه است که با مدیریت و برنامه ریزی، هیچ کلاسی در اول مهر بدون معلم نخواهد بود.

وی افزود: سال گذشته ۴۸ هزار و ۱۴۵ دانش آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی این شهرستان مشغول تحصیل بودند که امسال بر اساس پیش بینی، این آمار با افزایش ۱۳۱۵ نفری به ۴۹ هزار و ۴۶۰ نفر دانش آموز خواهد رسید.

هم اکنون بیش از ۴۸ هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.